Snak

Mere indhold efter annoncen
B&O har i årevis arbejdet med et forbruger-panel, hvor de valgte den opløsning som fjernsynet skulle være indstillet med og det var stort set aldrig den matematisk bedste opløsning
Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
Jeg ved ikke om det var meningen, men det synes jeg egentlig taler min sag.
Det var mest et svar til Amors spørgsmål om man kunne forestille sig at en filmoplevelse blev bedre i en selvvalgt dårligere opløsning.
Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
Dårligere er i dette tilfælde måske lidt misvisende... lavere er bedre, synes jeg, da lavere ikke nødvendigvis er dårligere end højere. Højere opløsning giver som sagt et til tider hjemmevideo-look, som folk pt. overser i benovelsen over filtre og teknik der viser et ganske vist klarere billede.
Dårligere som i matematisk lavere
Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Yes yes yes.
Fribytter: Mange tak for dit input (igen). Må jeg have lov at spørge, hvad du har læst/læser?
-
Det var så lidt. Jeg har en bachelor i film- og medievidenskab og læser pt. filosofi som grundfag. Overvejer dog lidt at springe på moderne kultur-overbygningen til sommer.

Hvad læser du?

iøvrigt er der Antonioni-tema i cinemateket i denne måned.
"The problem with my life is that I've said too much shit in the past and no-one forgets it"
"Det var så lidt. Jeg har en bachelor i film- og medievidenskab og læser pt. filosofi som grundfag. Overvejer dog lidt at springe på moderne kultur-overbygningen til sommer."

Spændende! Sigter du efter et bestemt job?

"Hvad læser du?"

Jeg læser humanistisk basislinje på fjerde semester. Jeg har til hensigt at læse historie på RUC og så medievidenskab på KU, med henblik på filmvidenskab (eftersom dette er semester nummer 2, hvor jeg arbejder med film, kan jeg eventuelt blive overført). Sidstnævnte står dog i konkurrence med journalistik. Min anke mod medievidenskab (herunder film) er jobmulighederne, som jeg er usikre på.

"iøvrigt er der Antonioni-tema i cinemateket i denne måned. "

Jeg har set det. Vi har planer om at se ´En kærlighedshistorie´ den 18. Endvidere viser cinemateket også futuriske kortfilm http://www.dfi.dk/cinemateket/Seriebeskrivelse.htm...
-
"Spændende! Sigter du efter et bestemt job?"

Næ, men går efter at have så bred en profil som muligt, når jeg rammer jobmarkedet på et tidspunkt. Det råder de vist humanisterne til.

"Jeg læser humanistisk basislinje på fjerde semester. Jeg har til hensigt at læse historie på RUC og så medievidenskab på KU, med henblik på filmvidenskab (eftersom dette er semester nummer 2, hvor jeg arbejder med film, kan jeg eventuelt blive overført). Sidstnævnte står dog i konkurrence med journalistik. Min anke mod medievidenskab (herunder film) er jobmulighederne, som jeg er usikre på. "

Ja de er ikke helt super, de udsigter. Bl.a. derfor vælger jeg en anden overbygning, der ikke er så snæver. Ang. journalistik, så var der vist tale om en fælles overbygning mellem film- og medievidenskab og journalistik (fra et-eller-andet-sted)- Men jeg husker det kun vagt og ved ikke om det er blevet til noget - iøvrigt kan det også godt være at overbygningen var mellem film og medie. og statskundskab.

"Jeg har set det. Vi har planer om at se ´En kærlighedshistorie´ den 18. Endvidere viser cinemateket også futuriske kortfilm http://www.dfi.dk/cinemateket/Seriebeskrivelse.htm...

Ja det er et ret godt program i denne måned. Har bare så meget at se til i februar... Det er da også fandens, at de lige skal stimle de fede temaer sammen i en måned, medens de i andre måneder har et forholdsvist ligegyldigt program. Men En kærlighedshistorie er vist netop også lidt neorealistisk, så vidt jeg husker. God fornøjelse.
"The problem with my life is that I've said too much shit in the past and no-one forgets it"
Annonce