u_b. Ja altså jeg mener jo at Rakim er den bedste rapper, verden til dato har set. Så for mig når hverken Kool G Rap eller Kool Keith helt op på hans niveau - uagtet, at de har deres områder, hvor de er de bedste. Kool G Rap synes jeg bare fortjener mere respekt for hans evner, end han - sådan, generelt - får. Rakim og Kool Keith er jo bredt anerkendt for deres evner. Apropos old-school gangsterrappere, så opnåede Steady B heller aldrig den anerkendelse, han som pioner godt kunne have fortjent. Men ok, han forfaldt så også til sådan noget Heavy D-agtigt ligegyldigt til sidst. Men hans førstre tre plader - udgivet inden han fyldte tyve år - var gode. Ham kommer vi nok ikke til at høre mere fra.
Jeg vil i øvrigt lige poste "3000" hvor jeg synes Kool Keith er helt suveræn. Jeg elsker hans mix mellem klassisk rap og spoken word, og det er simpelthen for vildt, at han får det til at fungere så godt.
http://www.youtube.com/w…6sBI60bV-A8
Scott Parker. Jeg synes rappen er helt ok, men produktionen er hæslig. Det er den slags slut-90er-independent, der gjorde det virkelig svært for mig, at høre andet end udgivelser fra mere etablerede navne. Nogle af produktionerne kunne jeg selvfølgelig godt lide, men generelt synes jeg at man mistede for meget hip-hop i produktionerne i den tid.
Jeg vil i øvrigt lige poste "3000" hvor jeg synes Kool Keith er helt suveræn. Jeg elsker hans mix mellem klassisk rap og spoken word, og det er simpelthen for vildt, at han får det til at fungere så godt.
http://www.youtube.com/w…6sBI60bV-A8
Scott Parker. Jeg synes rappen er helt ok, men produktionen er hæslig. Det er den slags slut-90er-independent, der gjorde det virkelig svært for mig, at høre andet end udgivelser fra mere etablerede navne. Nogle af produktionerne kunne jeg selvfølgelig godt lide, men generelt synes jeg at man mistede for meget hip-hop i produktionerne i den tid.