Så overarme er ikke haram?
Snak
man 27. okt 2014
Jeg holder med Bosse: Fuck jer, og fuck jeres børn, og fuck alle jer børneapologeter!
Niddets arkivar
man 27. okt 2014
Altså den æstetiske forfængelighed er jo i direkte tråd med kirkernes og moskeernes arkitektoniske ditto. Det uforbeholdne mådehold - for den troende - er ganske vist et mål i sig selv, og udleves når enten troen er implementeret eller forholdene ikke er til andet. Men i abrahamitiske religioner er det vigtigt at missionere, og det må man gøre, på den måde der egner sig bedst til én, og efter de forhold, der omgiver én. Det er bl.a. derfor, man kan fortolke teksterne. At være hjælpsom er én måde. At vise sig fra sin bedste side, når man møder et andet menneske, er en anden. Ikke at der kun er de to, det er blot for at give nogle eksempler, og det er ift. det sidste, at forfængeligheden kan spille ind. Man må ikke overgive sig til det, men det kan være en fordel, hvis det æstetiske er med til at styrke oplevelsen af, at du er en person, andre gerne vil måle sig med, knytte sig til osv. Det er ganske anerkendt at det udtrykte maskuline og feminine er dragende på andre. På begge køn, men af forskellige årsager. Og det er videre ud af samme forståelse, at der er forskel på hvorvidt f.eks. en muslimsk mand og en muslimsk kvinde, må tage en ægtefælle af anden religiøs observans, end ens egen. Så det kan så at sige være en vej til at udbrede religionen - målet helliger midlet.
man 27. okt 2014
"Så overarme er ikke haram?"
- Jeg er sikker på, at Jan Gintberg ikke kunne have udtrykt det bedre :) Men nej, overarme - og mere præcist at træne sine overarme - er ikke haram.
- Jeg er sikker på, at Jan Gintberg ikke kunne have udtrykt det bedre :) Men nej, overarme - og mere præcist at træne sine overarme - er ikke haram.
man 27. okt 2014
@Matias
Den arkitektoniske æstetik er jo i og for sig ligegyldig i forhold til emnet om menneskelig forfængelighed. Der handler det ofte mere om at byggeriet skal stræbe opad imod Gud osv. At dét så også historisk tog overhånd med pyntesygen osv. er vel netop bare endnu en teologisk anke imod verdslig forfængelighed.
Men hvis vi holder os til emnet, kroppens æstetik i nutidens fitness-perspektiv, så synes jeg stadig at du har et stykke vej før du er i hus - teologisk set.
Hvis man er generøs af forfængelige årsager er man vel i øvrigt heller ikke helt i kridthuset på dommens dag. Siger bibelen.
Den arkitektoniske æstetik er jo i og for sig ligegyldig i forhold til emnet om menneskelig forfængelighed. Der handler det ofte mere om at byggeriet skal stræbe opad imod Gud osv. At dét så også historisk tog overhånd med pyntesygen osv. er vel netop bare endnu en teologisk anke imod verdslig forfængelighed.
Men hvis vi holder os til emnet, kroppens æstetik i nutidens fitness-perspektiv, så synes jeg stadig at du har et stykke vej før du er i hus - teologisk set.
Hvis man er generøs af forfængelige årsager er man vel i øvrigt heller ikke helt i kridthuset på dommens dag. Siger bibelen.
man 27. okt 2014
Merc, du kalder ikke præstekraven for pyntesyge.
Og heller ikke fuglen, du.
Og heller ikke fuglen, du.
God knows that he won´t arrive
man 27. okt 2014
... tidlige morgenflyvinger! Det er simpelthen noget fanden og AirAsia i fællesskab har opfundet!
\"Giving up my heels was tougher than giving up cocaine\" - Donnatella Versace
man 27. okt 2014
Hvis du alligevel skal til Østen eller hjem til DK, så sov da i flyet FFS.
http://www.whoateallthepies.tv/wp-content/uploads/2012/11/15-Dejan-SAVICEVIC-Panini-Etoile-Rouge-de-BELGRADE-1991.png
man 27. okt 2014
@Matias
Træner du triceps? Den største muskel i armen er din triceps, selveste bicep musklen er faktisk meget lille og den behøver ikke den store træning, da man i rigtig mange øvelser laver delvis bicep træning.
Derudover, så danner du mest testosteron når du træner ben, så hvis du vil have store arme, så skal du også squatte.
Træner du triceps? Den største muskel i armen er din triceps, selveste bicep musklen er faktisk meget lille og den behøver ikke den store træning, da man i rigtig mange øvelser laver delvis bicep træning.
Derudover, så danner du mest testosteron når du træner ben, så hvis du vil have store arme, så skal du også squatte.
København