Udover hvis man kan få en sådan person til at brække sig, kan man nu ikke gøre ret meget selv...
Omkring de 9 gange, og manglende modtagelse af tilbud fra hendes side, er det er jo så en del af hele problematikken. Man må spørge sig selv hvorfor vi i Danmark ikke har tid/råd/ressourcer/lov til/påbud om, at tvangsindlægge en kvinde der dukker op fx for 5. gang på et par uger.
En person der har været igennem et sådan forløb, tænker jo altså ikke rationelt som du og jeg gør det.
De almindelige læger udskriver, så vidt jeg har hørt rundt omkring, blot lidt højere dosis af lykkepiller, og undlader at/kan ikke, gøre mere umiddelbart, uden at personen selv vil.
Når du er færdig med sådan en omgang på hospitalet, kan lægerne ikke gøre meget andet end at tilbyde lidt hjælp. Og politiet kan, så vidt jeg er orienteret, først rigtig gøre noget i det øjeblik personen decideret er til fare for sig selv eller andre.
Og så, lidt groft optegnet, nogle timer efter kan personen lukkes ud igen, fordi vedkommende er kommet lidt mere til sig selv.
Det ville da bestemt være nemmere, hvis vi alle bare kunne tage os sammen, virkeligheden er desværre bare ikke skruet sådan sammen...
Boomer by proxy.
Synes en stork er grim med langt næb.