Snak

Mere indhold efter annoncen
Christian perhaps jeg har så ikke været opdateret.

Hahaha jeg er ikke ligefrem en Revolutionstype som sådan, det var bare lige et "kraftudtryk" jeg anvendte for at beskrive min irritation over så noget rygklapperi og økonomisk svineri.


on topic jeg hader når min TV slukker af sig selv midt i en CL det bare ikke i orden.
\"Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.\" SKAT ER TYVERI, og du ved det!
Hvis man er chef for det antal mennesker som en kommunaldirektør er chef for, mon så ikke lønnen er i orden, komparativt med det private erhvervsliv.
Mvh.
Kære Kusk

Jeg mener ikke at sammenligne lønninger privat kontra offentligt er særlig relevant i den her sammenhæng.

I øvrigt synes jeg direktør er en forfejlet titel når vi snakker i offentligt regi, det har den forkerte klang men jeg er nok bare lidt sær.



PS.Jeg luftede i øvrigt svumpukkel termen i weekenden, det var en fryd.
\"Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.\" SKAT ER TYVERI, og du ved det!
Jeg mener ikke at sammenligne lønninger privat kontra offentligt er særlig relevant i den her sammenhæng.


Hvorfor ikke? Det er nu engang ret væsentligt for en kæmpeorganisation som en storkommune at kunne konkurrere på lønnen med det private erhvervsliv, da man ellers ser flugt fra det offentlige og til det private. Sker det, så får man andenrangsledere i det offentlige, som potentielt træffer dårligere beslutninger (som så gør det endnu dyrere at være borger i den pågældende kommune).

I øvrigt synes jeg direktør er en forfejlet titel når vi snakker i offentligt regi, det har den forkerte klang men jeg er nok bare lidt sær.


Hvorfor det?

PS.Jeg luftede i øvrigt svumpukkel termen i weekenden, det var en fryd.


Svumpukkel er en fryd for det danske sprog!
Mvh.
Dano, det er lidt socialistisk-naivt at tro at dygtige og visionære ledere gider at få den halve løn af det de kunne i det private arbejdsliv.
Kan du komme til for moster?
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Kusk & Death

Jeg mener jo godt at man kunne lave en resultat baseret løn, således at arbejdet blev honoreret efter indsatsen, men det er nok naivt at tro at det nogensinde vil ske.

Hvad er i øvrigt minimum lønnen for en direktør?
\"Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.\" SKAT ER TYVERI, og du ved det!
Direktørernes overenskomst siger 150k om måneden for en fuldtidsdirektørstilling plus bonus.

Det er værd at bemærke at mange enmandsfirmaer ikke er med i overenskomsten.
fck-medløber.
Jeg mener jo godt at man kunne lave en resultat baseret løn, således at arbejdet blev honoreret efter indsatsen, men det er nok naivt at tro at det nogensinde vil ske.


Ja ligesom i banksektoren, hvor høj aktiekurs lønnes med bonusser?

Nåh nej...

Hvordan skulle det foregå?
Mvh.
Man kunne jo bruge økonomien i pågældende kommune som en slags parameter for hvorledes aflønningen skulle foregå, så man undgår at en kommune som eksempelvis min der står og mangler 70 mil. skal betale over 2 millioner årligt for en direktør som laver hvad?

Er der en mindste løn for direktører?




\"Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.\" SKAT ER TYVERI, og du ved det!
Man kunne jo bruge økonomien i pågældende kommune som en slags parameter for hvorledes aflønningen skulle foregå, så man undgår at en kommune som eksempelvis min der står og mangler 70 mil. skal betale over 2 millioner årligt for en direktør som laver hvad?


Hvis du gør sådan, så vil de i forvejen gældsatte kommuner få tilsvarende dårlige kommunaldirektører, som bare potentielt kan gøre problemerne endnu større for den pågældende kommune.

En god kommunaldirektør er selve administratoren i den kommunale administration. En dygtig af sådan en slags er en forudsætning for, at det kan lykkes at have en god kommune økonomisk set. Det er dog ikke ham man kan bebrejde - for han administrerer kun de tiltag som "hans" byråd vedtager.
Mvh.
Annonce