Er det efter du har fået glattet håret?
Nå, men vedr. trådens emne: Jeg hader når kunder ikke fatter et klap, men selv tror de har tjek på det hele. Jeg har for en måneds tid siden været ude hos en mellemstor kunde (omsætter for ca. 200k-300k om året hos os), og forsøgt at afdække nogle it-behov hos dem, således at de både kunne få mere sikkerhed i forbindelse med deres logistik og økonomistyring, og samtidig kunne spare en masse arbejdstimer væk på samme konto.
Jeg inviterede så til et møde med de relevante personer fra deres fire afdelinger rundt om i Danmark. Fint nok, de mødte såmænd alle sammen op. Men det var så også det, for deres interne jargon var så jammerlig useriøs i "det sagde hun også i går" stilen, og af den årsag gik stort set al info tabt. Nu sidder min sekretær så og prøver at forklare dem helt elementære brugssituationer og hvorfor tingene fungerer, som de gør. Det er de ikke ineresserede i at høre på, og forlanger hele tiden at tale med mig - om end jeg siger præcis det samme til dem, som hun gør (hvilket hun oplyser allerede inden hun sætter samtalen hen til mig). Så skal jeg høre på at de har lavet aftaler om ditten og datten, der rent teknisk ikke kan lade sig gøre i de moduler de har - og det irriterer mig bare grænseløst, når man i et professionelt ærinde ikke er mere opmærksom og koncentreret. Her for små 20 minutter siden havde jeg så den forhåbentlig sidste samtale (med deres afdelingschef i Herning) - jeg var desværre nødt til at skrue bissen på, og bede dem om at få sat sig ind i sagerne, før de ringer igen. Noget man ellers skal spare lidt på, det med at tale alt for bestemt til folk der i bund og grund er ens (arbejdsmæssige) eksistensgrundlag.