Jeg troede vi begge var bekendte at der var ironi. Sorry.
Snak
Redigerettirs 6. mar 2012
...Jeg ser "Sarah Palin: You Betcha".
Er bare 50 % af påstandene korrekte (om man tror på dem, er vel et spørgsmål om hvor bitter man tror de der udtaler sig er), så var jeg slet ikke bange nok da McCain og hende i sin tid gjorde kur til at sidde i det hvide hus.
Skræmmende, skræmmende, skræmmende...
Edit: Ikke at jeg skal sige noget decideret ondt om McCain, som er en langt bedre kandidat end de nuværende to balrehoveder der slås om at kunne udfordre Obama, men bare tanken om at hun ville være et skridt fra supreme executive power.
Er bare 50 % af påstandene korrekte (om man tror på dem, er vel et spørgsmål om hvor bitter man tror de der udtaler sig er), så var jeg slet ikke bange nok da McCain og hende i sin tid gjorde kur til at sidde i det hvide hus.
Skræmmende, skræmmende, skræmmende...
Edit: Ikke at jeg skal sige noget decideret ondt om McCain, som er en langt bedre kandidat end de nuværende to balrehoveder der slås om at kunne udfordre Obama, men bare tanken om at hun ville være et skridt fra supreme executive power.
Why dont you ask him?
Because he doesnt row
He doesnt ROW?
No, he DOESNT row.
Ah. I see what you mean.
tirs 6. mar 2012
... ingen rigtigt reagerer på, at politiet enten bevidst vildleder, eller er så langt fra den virkelighed, de gerne skulle være en del af, at det burde være fyringsgrundlag for de ansvarlige
Jeg skrev et indlæg for godt et år siden, hvor jeg linkede til en artikel fra EB, som påviser at politiet kun kan placere knap 20% af 2009s beslaglæggelse af 385 skydevåben, til bestemte kriminelle miljøer. Dvs. de ikke har styr på de resterende godt 80%. De aner simpelthen ikke, hvem der render rundt i hvilke miljøer.
http://www.bold.dk/snak/…rt=160&vis=
I dag opstod der så en episode foren retten i Glostrup, hvor 110 personer med, må man formode, stærke relationer til en bestemt bande/gruppe, blev anholdt:
http://ekstrabladet.dk/1…1721200.ece
Det spøjse er, at gruppen for tre år siden blev kategoriseret som en, nærmest, ubetydelig niveau 2-gruppe med 14 medlemmer. Gad vide hvordan man har evnet at være så langt fra virkeligheden? Det er selvfølgelig slet ikke sikkert, det er alle de fremmødte der er medlemmer - men medlemmer i traditionel forstand er der alligevel aldrig tale om, i grupperinger af den slags, og "medlemmerne" er under alle omstændigheder mange, mange flere, end de antaget 14 for bare et par år siden.
http://www.politi.dk/NR/…der2008.pdf
Ishøjgruppen skulle have 21 "medlemmer". Det er jo nærmest at gøre grin med folk, at påstå det.
Jeg skrev et indlæg for godt et år siden, hvor jeg linkede til en artikel fra EB, som påviser at politiet kun kan placere knap 20% af 2009s beslaglæggelse af 385 skydevåben, til bestemte kriminelle miljøer. Dvs. de ikke har styr på de resterende godt 80%. De aner simpelthen ikke, hvem der render rundt i hvilke miljøer.
http://www.bold.dk/snak/…rt=160&vis=
I dag opstod der så en episode foren retten i Glostrup, hvor 110 personer med, må man formode, stærke relationer til en bestemt bande/gruppe, blev anholdt:
http://ekstrabladet.dk/1…1721200.ece
Det spøjse er, at gruppen for tre år siden blev kategoriseret som en, nærmest, ubetydelig niveau 2-gruppe med 14 medlemmer. Gad vide hvordan man har evnet at være så langt fra virkeligheden? Det er selvfølgelig slet ikke sikkert, det er alle de fremmødte der er medlemmer - men medlemmer i traditionel forstand er der alligevel aldrig tale om, i grupperinger af den slags, og "medlemmerne" er under alle omstændigheder mange, mange flere, end de antaget 14 for bare et par år siden.
http://www.politi.dk/NR/…der2008.pdf
Ishøjgruppen skulle have 21 "medlemmer". Det er jo nærmest at gøre grin med folk, at påstå det.
ons 7. mar 2012
... jeg hører eller ser sporten, på en eller anden kanal. Hvorfor er det nødvendigt at læse stoffet op, på en måde der bedst kan beskrives som en stemmeføring i høj sø. Det er den totale bølgegang... og det lyder enormt dumt.
man 12. mar 2012
..De fem børn jeg skal holde 100 dages rygepause med alle er faldet af på den inden halvdelen af tiden er gået .. Er verden gået af lave .? Har nutidens unge rygrade som regnorme ..? KOM NU IND I KAMPEN, manne!!!!!
Jeg mødte en pige fra Smilets By- og hun var ordentlig G ..
tirs 13. mar 2012
... prioriteterne synes helt off. Koranafbrændingen resulterede i voldsomme opstande, ikke bare i Afghanistan (hvor knap 30 døde i de efterfølgende forsamlingsraserier), men flere steder på kloden.
http://www.dr.dk/Nyheder…/134230.htm
I mellemtiden er en amerikansk soldat tiltalt for at have myrdet 16 forsvarløse, formentlig uskyldige, mennesker i samme land. Den gerning er faldet hele 200 studerende fra Kabul så meget for brystet, at de har valgt at afholde en fredelig demonstration.
http://www.dr.dk/Nyheder…/134230.htm
I mellemtiden er en amerikansk soldat tiltalt for at have myrdet 16 forsvarløse, formentlig uskyldige, mennesker i samme land. Den gerning er faldet hele 200 studerende fra Kabul så meget for brystet, at de har valgt at afholde en fredelig demonstration.
tirs 13. mar 2012
De sætter vel bare deres religion højere end menneskeliv?
En fin holdning, som de selvfølgelig er fuldt ud berettiget til at have. Jeg anerkender til fulde deres ret til at have denne fremragende idé om at religion er så vigtigt.
Angående soldaten, så skal han hænges på torvet. Hvis amerikanerne har bare et gram af anstændighed, så er det af med knoppen. Og det i en vis fart, før det går ud over danske drenge.
En fin holdning, som de selvfølgelig er fuldt ud berettiget til at have. Jeg anerkender til fulde deres ret til at have denne fremragende idé om at religion er så vigtigt.
Angående soldaten, så skal han hænges på torvet. Hvis amerikanerne har bare et gram af anstændighed, så er det af med knoppen. Og det i en vis fart, før det går ud over danske drenge.
tirs 13. mar 2012
Jamen det gør jeg da også... prioriteterne er bare så off, eller fravigende, fra "vores" engagement samme sted, at det selvfølgelig ikke nytter, at være dernede. Men godt forsøg på at overføre snakken om religions betydning i sekulære stater, til dette eksempel. Havde forudsætningerne og præmisserne for det været til stede, kunne det have været interessant. Det er de så ikke.
tirs 13. mar 2012
Det var nu ikke et forsøg på at overføre noget fra en anden tråd.
Det er mere en skidt illustration af hvorfor religion bare ikke hører hjemme i offentligheden. Hvor det så end måtte være. Det må være en privatsag som andre ikke skal belemres med. Simpelthen fordi der efter al sandsynlighed (jvf. den viden vi har oparbejdet om naturen) ikke findes en Gud der har skabt noget som helst, og derfor bør denne bøhmand ikke have en plads i vores fælles sfære.
Og i såkaldte sekulære stater hører det jo slet, slet ikke hjemme. Hvorfor jeg heller ikke forstår din tilsyneladende fraværende kritik af den amerikanske højrefløj som aldrig går af vejen for at binde deres politiske holdninger op på deres religion.
Bare det at det fra mange sider vurderes at en præsidentkandidat ikke har en chance for at vinde hvis vedkommende ikke tror på Gud, er jo totalt absurd og et tegn på at der er noget grundlæggende galt med landet.
Det er mere en skidt illustration af hvorfor religion bare ikke hører hjemme i offentligheden. Hvor det så end måtte være. Det må være en privatsag som andre ikke skal belemres med. Simpelthen fordi der efter al sandsynlighed (jvf. den viden vi har oparbejdet om naturen) ikke findes en Gud der har skabt noget som helst, og derfor bør denne bøhmand ikke have en plads i vores fælles sfære.
Og i såkaldte sekulære stater hører det jo slet, slet ikke hjemme. Hvorfor jeg heller ikke forstår din tilsyneladende fraværende kritik af den amerikanske højrefløj som aldrig går af vejen for at binde deres politiske holdninger op på deres religion.
Bare det at det fra mange sider vurderes at en præsidentkandidat ikke har en chance for at vinde hvis vedkommende ikke tror på Gud, er jo totalt absurd og et tegn på at der er noget grundlæggende galt med landet.