"Det var nu ikke et forsøg på at overføre noget fra en anden tråd"
- Selvfølgelig var det da det. Det beviser resten af dit indlæg også. Så apropos trådens tema, undrer jeg mig over, at du har behov for at benægte det. Weird.
"Det er mere en skidt illustration af hvorfor religion bare ikke hører hjemme i offentligheden"
- Religion er baseret på kultur og traditioner, og havde reaktionerne haft et andet ideologisk afsæt, havde de ikke været bedre. Det har Bosse dog prøvet at forklare dig.
"Simpelthen fordi der efter al sandsynlighed (jvf. den viden vi har oparbejdet om naturen) ikke findes en Gud der har skabt noget som helst"
- Den diskussion er ikke interessant. Tænk lidt over det, og du ved hvorfor.
"Hvorfor jeg heller ikke forstår din tilsyneladende fraværende kritik af den amerikanske højrefløj som aldrig går af vejen for at binde deres politiske holdninger op på deres religion"
- Så har du ikke læst, hvad jeg har skrevet. Desuden er der forskel på at binde en politisk holdning op på religion, og anvende samme som folkelig appel. Indtil videre er det eneste "videnskabsfolket" har kunnet fremvise, som ren religiøs, deterministisk argumentation, den omkring miljøsnakken. Det er ikke imponerende videnskabelig data. Resten er retorik og etik ikke mindst. Også det, er det givet eksempler på i den anden tråd.
"Bare det at det fra mange sider vurderes at en præsidentkandidat ikke har en chance for at vinde hvis vedkommende ikke tror på Gud, er jo totalt absurd og et tegn på at der er noget grundlæggende galt med landet"
- Den holdning er rendyrket ekstremisme. Tænk sig at være så fordømmende overfor en befolkning, der har en anden overbevisning end dig. Men tak fordi du understreger, at holdningen til den evige og altid gældende sandhed, ikke kun er udbredt blandt religiøse, men i høj grad også blandt anti-religiøse.
- Selvfølgelig var det da det. Det beviser resten af dit indlæg også. Så apropos trådens tema, undrer jeg mig over, at du har behov for at benægte det. Weird.
"Det er mere en skidt illustration af hvorfor religion bare ikke hører hjemme i offentligheden"
- Religion er baseret på kultur og traditioner, og havde reaktionerne haft et andet ideologisk afsæt, havde de ikke været bedre. Det har Bosse dog prøvet at forklare dig.
"Simpelthen fordi der efter al sandsynlighed (jvf. den viden vi har oparbejdet om naturen) ikke findes en Gud der har skabt noget som helst"
- Den diskussion er ikke interessant. Tænk lidt over det, og du ved hvorfor.
"Hvorfor jeg heller ikke forstår din tilsyneladende fraværende kritik af den amerikanske højrefløj som aldrig går af vejen for at binde deres politiske holdninger op på deres religion"
- Så har du ikke læst, hvad jeg har skrevet. Desuden er der forskel på at binde en politisk holdning op på religion, og anvende samme som folkelig appel. Indtil videre er det eneste "videnskabsfolket" har kunnet fremvise, som ren religiøs, deterministisk argumentation, den omkring miljøsnakken. Det er ikke imponerende videnskabelig data. Resten er retorik og etik ikke mindst. Også det, er det givet eksempler på i den anden tråd.
"Bare det at det fra mange sider vurderes at en præsidentkandidat ikke har en chance for at vinde hvis vedkommende ikke tror på Gud, er jo totalt absurd og et tegn på at der er noget grundlæggende galt med landet"
- Den holdning er rendyrket ekstremisme. Tænk sig at være så fordømmende overfor en befolkning, der har en anden overbevisning end dig. Men tak fordi du understreger, at holdningen til den evige og altid gældende sandhed, ikke kun er udbredt blandt religiøse, men i høj grad også blandt anti-religiøse.