... jeg ser et par patruljerende betjente på hesteryg, krydse et fortov, og i mens dette gøres, vælger den ene hest at blive to-tre kilo lettere, som resultatet af en tilsvining af den offentlige grund, jeg aldrig har set lignende. Jeg så at betjentene noterede sig hesteekskrementerne og red videre som var intet hændt. I dag er fortovet stadig smurt til med lort - det er faktisk enormt meget og enormt ulækkert - og det er det, der undrer mig. Jeg troede det var forbudt at besørge sådan midt i gadelivet, herunder at dyrs gøren og laden på det punkt, er deres ejeres ansvar. Nuvel, i princippet er vi alle medejere af den (bogstaveligt talt) skide hest, men det er vel for pokker politiet, der i praksis bærer det egentlige ansvar for dens adfærd. Eller hvad?