Kære boldbrugere.
Jeg står i en lidt pudsig situation op til nytårsaften, hvor jeg har meldt mig på madlavningstjansen sammen med en anden ud af de 6 deltagere vi er.
Den person, der skulle stå for indkøb af bøffer, valgte at købe 6x 500 g Ribeye bøffer. Jeg er bestemt fan af Ribeye steaks, men jeg synes godt nok, at 500 g lyder af meget, især i forhold til tilberedning af kødet.
Uden at have tilberedt flere hundrede steaks igennem mit 21 årige liv, så har jeg gjort det en håndfuld gange med nogenlunde succes, og jeg har da også tjekket diverse videoer på nettet med tilberedninger af steaks. Problemet er bare, at de videoer sjældent viser steaks, der er over 300 g.
Bøfferne har kostet 125 kr stykket, hvilket er meget for de fleste af deltagerne, så jeg vil virkelig gerne naile det i morgen.
Er der nogle gode råd til at stege en alt for stor steak? Og kan evt. pladsmangel på komfuret hjælpes af foretage en del af tilbredningen i ovn? (nævnte slagteren som en mulighed). På forhånd tak.
Jeg står i en lidt pudsig situation op til nytårsaften, hvor jeg har meldt mig på madlavningstjansen sammen med en anden ud af de 6 deltagere vi er.
Den person, der skulle stå for indkøb af bøffer, valgte at købe 6x 500 g Ribeye bøffer. Jeg er bestemt fan af Ribeye steaks, men jeg synes godt nok, at 500 g lyder af meget, især i forhold til tilberedning af kødet.
Uden at have tilberedt flere hundrede steaks igennem mit 21 årige liv, så har jeg gjort det en håndfuld gange med nogenlunde succes, og jeg har da også tjekket diverse videoer på nettet med tilberedninger af steaks. Problemet er bare, at de videoer sjældent viser steaks, der er over 300 g.
Bøfferne har kostet 125 kr stykket, hvilket er meget for de fleste af deltagerne, så jeg vil virkelig gerne naile det i morgen.
Er der nogle gode råd til at stege en alt for stor steak? Og kan evt. pladsmangel på komfuret hjælpes af foretage en del af tilbredningen i ovn? (nævnte slagteren som en mulighed). På forhånd tak.