Snak

Mere indhold efter annoncen
Med fare for at være irriterende og gentagende, så er fingerreglen ganske enkelt 100 gram smør pr. blomme. Så går man ikke helt galt i byen.

Skal lave bearnaise når vi får gæster her i løbet af ugen, kunne være jeg skulle prøve at kaste mig ud i ikke at fægte med piskeris og varme gryder, når det åbenbart kan gøres med en stavblender. Men bliver konsistensen fuldstændig den samme som med opvarmede æggeblommer? Tænker der må være en grund til at man traditionelt varmer æg til saucer, men undlader det til mayonnaise.
https://enywulandari.files.wordpress.com/2014/11/lippi1.jpg
Tænker præcis det samme som dig, Hr. Frobenius.

Har det udelukkende været et spørgsmål om at slå bakterier ihjel at man traditionelt set altid har lavet det over varme?
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
moderator
Jo stivere du pisker blommer inden, jo tykkere konsistens får du, uanset om du bruger piskeris eller mixer. Det er dog sandt, tror jeg, at varme æggeblommer giver en endnu tykkere konsistens, men min blev faktisk helt fin, ikke runny som den der blenderversion men fint tyk og god. Dog ikke MASH tyk hvilket jeg faktisk også synes er for meget.

Folk var meget tilfredse, også de bearnaise-aficionados jeg havde på besøg.

Man kan jo i øvrigt sagtens varme blommerne lidt og stadig slippe for piskeriet hvis man synes.
Dette er en signatur.
Cool. Jeg prøver ad når der kommer gæster. Justerer alligevel tit min færdige sauce med et par dråber vand eller to, for selv om det er en fed sauce, vil jeg heller ikke have det bliver tapetklister som man får det serveret nogle steder.
https://enywulandari.files.wordpress.com/2014/11/lippi1.jpg
Haha - en eller anden velkendt klokke ringede omkring dette emne, så don´t do rygeheroin, åbenbart:


https://www.bold.dk/snak/index.php?action=thread&id=422&start=7140
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Mere indhold efter annoncen
Annonce
moderator
@Jussi

Rød Loire? Der har jeg vist ikke været endnu. Hvad kan det?

Ang. svinet, så lyder det ganske fornuftigt. Jeg tror især citronen kan give et god modspil til det saftige, og lidt fede kød. Vi lavede det bare helt plain, med salt, for at få smagt på kødet.

https://kortlink.dk/sudv
Fedt med bearnaise via Bamix. Det skal prøves. Gik galt sidt
Christian Eriksen siger selv, at han var død i fem minutter, og at det er paradoksalt, at han får blomster, bare fordi han er i live.
Geddar

Cabernet Franc, blandt andet. Jeg har rapporteret kraftigt derfra de sideste tre somre ...
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
moderator
Ah yes. Du har vist talt varmt for det før. Jeg må prøve det en dag.
https://kortlink.dk/sudv
Geddar

Jeg skar lige det værste af fedtet af dem, men bemærkede så, at fedtet nærmest smelter mellem hænderne på en, blot det får lidt håndvarme.

Nu må vi se, men jeg kunne godt tænke, at det havde været bedre, om det var smeltet på panden. Altså stegepanden.

Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Annonce