Med fare for at være irriterende og gentagende, så er fingerreglen ganske enkelt 100 gram smør pr. blomme. Så går man ikke helt galt i byen.
Skal lave bearnaise når vi får gæster her i løbet af ugen, kunne være jeg skulle prøve at kaste mig ud i ikke at fægte med piskeris og varme gryder, når det åbenbart kan gøres med en stavblender. Men bliver konsistensen fuldstændig den samme som med opvarmede æggeblommer? Tænker der må være en grund til at man traditionelt varmer æg til saucer, men undlader det til mayonnaise.
Skal lave bearnaise når vi får gæster her i løbet af ugen, kunne være jeg skulle prøve at kaste mig ud i ikke at fægte med piskeris og varme gryder, når det åbenbart kan gøres med en stavblender. Men bliver konsistensen fuldstændig den samme som med opvarmede æggeblommer? Tænker der må være en grund til at man traditionelt varmer æg til saucer, men undlader det til mayonnaise.
https://enywulandari.files.wordpress.com/2014/11/lippi1.jpg