Ang. andebryst og stegning - fedtet og skindet "isolerer" nærmest det underliggende kød, så man kan sagtens stege den længe på skindsiden ved middelvarme (ikke max, så branker det i stedet for at brune) og få den både brunet og sprød - ligesom ved almindelig stegning. Kødet nedenunder er stadig fint rosa fra kant til kant.
Når man så har brunet skindet skruer man panden op på max og giver den 30 sekunder på kødsiden for også lige at få den brunet.
Det er, som ved almindelig stegning, en god idé lige at ridse skindet, og selvfølgelig gnide masser af salt ned i ridserne, for at få al den gode smag frem.
Har ikke oplevet at der skulle være nogle problemer med form eller konsistens, i hvert fald ikke med andebryst. Har aldrig sous videt kyllingebryst, dog.
https://enywulandari.files.wordpress.com/2014/11/lippi1.jpg