Nogen med idéer til at gøre en chokolademousse mere fast og cremet?
Har en opskrift jeg før har brugt, der er larmende enkel. Smelt chokolade, rør sammen med æggeblommer, tilsæt flødeskum og slut af med stive æggehvider. På køl.
Smagen har jeg intet imod. Den er lige som den skal være. Konsistensen derimod kunne jeg godt tænke mig blev en anelse anderledes. Mere fast, mindre luftig og lidt mere cremet i udtrykket. Min umiddelbare indskydelse er at tilsætte mere æg, både blomme og hvide, og skære lidt ned på flødeskummet, men er det helt skudt ved siden af?
Har en opskrift jeg før har brugt, der er larmende enkel. Smelt chokolade, rør sammen med æggeblommer, tilsæt flødeskum og slut af med stive æggehvider. På køl.
Smagen har jeg intet imod. Den er lige som den skal være. Konsistensen derimod kunne jeg godt tænke mig blev en anelse anderledes. Mere fast, mindre luftig og lidt mere cremet i udtrykket. Min umiddelbare indskydelse er at tilsætte mere æg, både blomme og hvide, og skære lidt ned på flødeskummet, men er det helt skudt ved siden af?
https://enywulandari.files.wordpress.com/2014/11/lippi1.jpg