Udover diverse anløbshavne fandt jeg denne her:
https://www.smagevarer.dk/shop/mole-poblano-pasta-713p.html
Mole poblano er én af de helt klassiske, men jeg tvivler lidt på denne her for der er vistnok markant flere ingredienser i en ´rigtig´ mole poblano. Kunne dog være værd at prøve.
Bemærk i øvrigt chipotle i adobo sauce. Hvis man er til æg om morgenen er det altså ikke helt dumt her om vinteren.
Netto har nogle gange en klassisk mexicansk sauce der hedder Cholula. Den koster 15-20 kroner og kommer også i en udgave med chipotle. Det er lidt Mexicos svar på worchestershire, tabasco, balsamico osv.. Den går godt til mange ting og kan give en hurtig ret et ekstra skud smag.
Den drejer også Bloody Mary´s i en ny, let røget, retning - ikke helt dumt.
https://www.smagevarer.dk/shop/mole-poblano-pasta-713p.html
Mole poblano er én af de helt klassiske, men jeg tvivler lidt på denne her for der er vistnok markant flere ingredienser i en ´rigtig´ mole poblano. Kunne dog være værd at prøve.
Bemærk i øvrigt chipotle i adobo sauce. Hvis man er til æg om morgenen er det altså ikke helt dumt her om vinteren.
Netto har nogle gange en klassisk mexicansk sauce der hedder Cholula. Den koster 15-20 kroner og kommer også i en udgave med chipotle. Det er lidt Mexicos svar på worchestershire, tabasco, balsamico osv.. Den går godt til mange ting og kan give en hurtig ret et ekstra skud smag.
Den drejer også Bloody Mary´s i en ny, let røget, retning - ikke helt dumt.