Snak

Mere indhold efter annoncen
Men er det pakket ordentlig så og eftertilbereder du? Eksempelvis ved at hive det på grillen? Det var en af mine første fejl. Jeg skulle have det på en varm grillpande for at give lidt ydre tekstur. Den var ikke varm nok og så løb væden hurtig ud af kødet. Jeg fandt ud af at der må mere temperatur under, så det lukker sig med det samme.
Det lyder mærkeligt, Mainy.

Det har jeg aldrig oplevet - og jeg sprænger det endda oftest inden vandbad, hvorved der trækkes yderligere væske ud.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Kan det ikke være kvaliteten af kødet der spiller ind og giver en forskel?

Selvom det jo ofte udlignes ved lang tilberedning, kan en rumænsk malkeko fragtet via Italien og Skare Foods til Netto jo godt være umulig at ændre på, uanset hvor meget den så nusses om. Ikke at jeg tror Mainy har købt sløjt kød, men strukturen må have indflydelse på resultatet.

Herhjemme er det forår - kalvefrikassé. Uden asparges, desværre.

I morgen er det frokostbord, herunder kartoffelmadder med purløg og rygeost. Har genoplivet mit projekt med at lave egen rygeost. Det er nemt, og bliver rigtig godt. Problemet er faktisk bare at der skal laves en del før at det giver mening at gå i gang. Som i 1-2 kilo, og holdbarheden er begrænset (tror jeg).

SoerenK, har du stadig hus og have på Langeland? Så kan jeg anbefale egen rygeost. En metalspand, en si og et viskestykke, så er man kørende med grejet. Noget økoyoghurt/ymer (det skal være økologisk for at der er liv nok i det til "at et eller andet vigtigt i processen sker"), kærnemælk og den foretrukne urt er hvad der behøves til osten.

Jussi, har du egentligt fået have derude i 2000 Landkommunen?

moderator
Arg for helvede, Pukle! Nu glæder jeg mig til årets første kartofler på en mad! Det er tegn på sommer for mig!
https://kortlink.dk/sudv
Yes, Pukle - og fik endda en ry(ø)geovn i julegave.

Flyttede ind i august, så det er lige med at vide og kende til havens muligheder.

Den vender dog sydøst, så der burde være muligheder - og der er æbletræer, blommer, stikkelsbær, solbær og figner.

Forhaven (nordøst) har jeg tænkt mig at lave et par forbede i. Hvis studenterne fra Sankt Annæ gider at pisse i dem fra tid til anden, er det vel kun godt.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Yes, Pukle - og fik endda en ry(ø)geovn i julegave.

Flyttede ind i august, så det er lige med at vide og kende til havens muligheder.

Den vender dog sydøst, så der burde være muligheder - og der er æbletræer, blommer, stikkelsbær, solbær og figner.

Forhaven (nordøst) har jeg tænkt mig at lave et par forbede i. Hvis studenterne fra Sankt Annæ gider at pisse i dem fra tid til anden, er det vel kun godt.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Jeg er desværre blevet indkantsdansker igen, Pukle. Men jeg savner Langeland!

Det skal dog ikke afholde mig fra at lave rygeost.
https://enywulandari.files.wordpress.com/2014/11/lippi1.jpg
Ja ja, pakker ordentligt og eftertilbereder...

Jeg synes bare kødet smider meget væske i forhold til når jeg har brugt andres SV.

Tror jeg må lave en kontrol af temp på badet.
You'll Never Walk Alone
Hvor stor en gryde/kar skal man bruge til sousvide?

Og er der noget, man skal være opmærksom på mht til det?
København.
moderator
Jeg har købt 17 og 22 liters plastikkasser i Ikea. Koster intet. Bruger sølvpapir som låg
Dette er en signatur.
Annonce