Snak

Mere indhold efter annoncen
Og som hat.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Tak, Sir_C.

Må dog vente i spædning på den med WI-FI kommer på lager igen.

Har skrevet mig op.
København.
https://www.facebook.com/migogminmad/videos/1229741513710543/

Dæ bååååiiis. Elsker bare sådan noget jysk, blid homoerotik.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
At kapitalisere på sit gastronomiske engagement uden at miste sin integritet i processen.
Det er en svær balancekunst.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
moderator
Jeg skal lave bøf (sous vide stege) og bearnaise til ca 30 mennesker i dag. Har købt 10 pakker smør og 30 æggeblommer. Bør det ikke række? Synes altid det er lidt svært at lave til så mange. Jeg har beregnet 300 gram kød og 300 gram kartofler pr mand og alle siger at det er rigeligt, men jeg synes tit at folk æder amok
Dette er en signatur.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
moderator
Hvis det er 30 fuldvoksne sønderjyske mænd kan det være i underkanten, men normalt plejer jeg at regne med 250g kød pr. person, og der plejer at være rigeligt!

Voldsomt sympatisk projekt i øvrigt!
https://kortlink.dk/sudv
Jeg lavede, som nævnt, culotte til 13 mand i weekenden, hvor jeg beregnede 250g. til hver. Der var ligeledes kartofler mv. til, hvilket var mere end rigeligt.

Ift. bearnaise lyder det som mere end passende. Har ikke prøvet at lave til så mange før, men ganget ned, så lyder det fint. Jeg har personligt mit hyr med en langt mindre portion, så kan ikke engang overskue, hvordan man kreere så stor en balje.
København.
Det kommer måske også an på, om vi taler f.eks. entrecote (hvor nogle nok vil spise uden om fedtkanten) eller 100% reelt kød (som f.eks. en mørbrad)?
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Afhængigt af kartoflerne, kan det måske være et større issue. Hvis vi er ude i nogle lækre ovn- eller smørstegte kartofler, når jeg ofte over de 300g. Er du ude i kogte vinterkartofler har du ingen problemer dog. 300g kød tror jeg er nok.
Jaja, men hvad skal du drikke til?
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Annonce