Har lovet at lave tatar søndag, men skal nok have fat i noget kød (mørbrad tænker jeg) lørdag (de fleste har lukket søndag). Jeg kan vel godt, købe et helt stykke og så have det liggende et døgns tid inden brug? Og nogle gode opskrifter?
Snak
tirs 22. mar 2016
Jeg synes det er bedst som rørt; med kapers, cornichoner, skalotteløg, sennep, mayo.
Til ville jeg lave en form for chips og en urtemayo, fx. af estragon.
Til ville jeg lave en form for chips og en urtemayo, fx. af estragon.
You'll Never Walk Alone
tirs 22. mar 2016
Enig med Mainy - men husk også salt, peber, din bedste olivenolie, ansjos, worczxchzxcestersauce, purløg
Jeg havde droppet mayoen i og erstattet den med en blomme, hvis der alligevel skal mayo til.
Og kapers kan du lige fritere som topping. Lynsyltede skalottemembraner er også lækkert til.
Jeg havde droppet mayoen i og erstattet den med en blomme, hvis der alligevel skal mayo til.
Og kapers kan du lige fritere som topping. Lynsyltede skalottemembraner er også lækkert til.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land.
https://imgur.com/a/NnVu7eA
tirs 22. mar 2016
Hvis du er nervøs, kan du lige give overfladen på kødet et strejf med en brulée-brænder, hvis du har sådan en.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land.
https://imgur.com/a/NnVu7eA
tirs 22. mar 2016
Hvis du bruger ansjoser, så pas på med salten!
Troede salt og peber var implicit i madlavning, Jussi. Og ja æggeblomme kan erstatte mayoen, begge har til hensigt at give fedme.
Troede salt og peber var implicit i madlavning, Jussi. Og ja æggeblomme kan erstatte mayoen, begge har til hensigt at give fedme.
You'll Never Walk Alone
tirs 22. mar 2016
Jooo, men synes blot det er vigtigt at pointere i dette tilfælde, da jeg synes at det noget fade/ferske kød virkelig har brug for salt. Og peber.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land.
https://imgur.com/a/NnVu7eA
Det er hellige tre-burger dag hos mig i dag.
Morgenmad - Breakfast Burger med hjemmelavet rosti med cheddar og skalotteløg i. Spejlæg bacon, chilimayo og ketchup.
Frokost: Fried Chicken Burger. Kylling har marineret i pickleeddike, kærnemælk dilddressingpulver fra Kims, sukker, salt, vand i 3 timer.
Derefter vendt i mel, holidaydippulver, chili, peber og i ønskebrønden.
Serveres med en mayo, hvor pickles, hotsauce og mayo er rørt sammen (med bamix). To pickles ekstra i.
Aftensmad. Bøfburger med langtidsstegte (1 times tid ved svag varme og masser af smør) brunede løg, cheddar og ketchup. 500 gram oksekød passer perfekt til 4 boller.
Alle burgere serveres i krydderboller fra Netto. Inden man begynder at bitche eller undre, så prøv det lige. Bollen er perfekt til det. Man får ikke kardommesmagen som nogen måske ville tro. Bollerne kan ristes på brødrister eller steges i smør på panden.
I morgen, salat og løbetur.
Morgenmad - Breakfast Burger med hjemmelavet rosti med cheddar og skalotteløg i. Spejlæg bacon, chilimayo og ketchup.
Frokost: Fried Chicken Burger. Kylling har marineret i pickleeddike, kærnemælk dilddressingpulver fra Kims, sukker, salt, vand i 3 timer.
Derefter vendt i mel, holidaydippulver, chili, peber og i ønskebrønden.
Serveres med en mayo, hvor pickles, hotsauce og mayo er rørt sammen (med bamix). To pickles ekstra i.
Aftensmad. Bøfburger med langtidsstegte (1 times tid ved svag varme og masser af smør) brunede løg, cheddar og ketchup. 500 gram oksekød passer perfekt til 4 boller.
Alle burgere serveres i krydderboller fra Netto. Inden man begynder at bitche eller undre, så prøv det lige. Bollen er perfekt til det. Man får ikke kardommesmagen som nogen måske ville tro. Bollerne kan ristes på brødrister eller steges i smør på panden.
I morgen, salat og løbetur.
Dette er en signatur.
søn 3. apr 2016
Bollen skal nemlig være blød og med en lille smule sødme.
Intet værre end en supersprød ciabatta-agtig en af slagsen. Umulig at håndtere.
Hvad sker der for pulvertrippet til frokost? Blev det godt?
Intet værre end en supersprød ciabatta-agtig en af slagsen. Umulig at håndtere.
Hvad sker der for pulvertrippet til frokost? Blev det godt?
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land.
https://imgur.com/a/NnVu7eA
søn 3. apr 2016
Din kylling minder mig om Pølles køkken. Jeg er fan. Hvordan fungerer det med dip-blanding?
Native American
Soar like an eagle, sit like a pelican
Don’t call us Indians
We're more like West Eurasians crossed with Siberians
Pulveret var noget jeg så i et tv-program om en sindssygt populær kyllingeburger. Det er jo egentlig bare løgpulver, sukker, paprika (og dild i mariandeversionen osv.). Meget amerikansk, men fungerer perfekt i en mariande og i paneringen. Burgeren blev sygt god. Mayoen er helt genial. Løgismosepickles fra netto, hot-sauce, chipotle sauce og mayo. Helt perfekt.
Spot-on med bollen. Hvis man er rigtig pervers så kan man tage noget honeybutter og stege bollen i. http://www.epicurious.com/recipes/food/views/sorghum-butter-108411
Nok lidt i overkanten.
Her er opskriften faktisk, det var dog ikke der jeg så det, men det er samme fyr.
https://www.youtube.com/watch?v=s5b-brxDQbk
Spot-on med bollen. Hvis man er rigtig pervers så kan man tage noget honeybutter og stege bollen i. http://www.epicurious.com/recipes/food/views/sorghum-butter-108411
Nok lidt i overkanten.
Her er opskriften faktisk, det var dog ikke der jeg så det, men det er samme fyr.
https://www.youtube.com/watch?v=s5b-brxDQbk
Dette er en signatur.