"Jeg vil tillade mig - stik mod hvad der vises i filmen - at anbefale man bruner kødet efter det er sous vide tilberedt og ikke før. Det der sker på filmen er at kødet brunes og derpå vakumeres, men når kød vakumeres så suger vakummaskinen ikke alene luft ud af posen, men også saft ud af kødet. Det er faktisk derfor at al vakumpakket kød altid er syltet ind i kødsaft. Når man derfor bruner før der vakumeres, så ødelægger det stegeskorpen, der ikke bliver sprød, men blød, fordi den sejler rundt i vakumpostens kødsaft. Det bedste resultat opnås derfor ved først at sous vide tilberede køder, tage det ud af posen og tørre det grundigt af og brune det i smør eller olie på en pande eller gnide det med olie og brune det under grillen, eller med creme brule brænder. Det giver en sprød stegeskorpe og det bedste resultat."
Jeg jo netop fået min sousvide, men der findes jo et hav af forskellige måder, folk gør det på. Det er lidt svært at finde ud af, hvad det er rigtigst. Hvis man kan sige det sådan.
København.