Snak

Mere indhold efter annoncen
moderator
"Det havde fandeme været frækt at pakke nogle af ballotinerne ind i skind for så at sprødstege det."

Det er nemlig super lækkert!
https://kortlink.dk/sudv
Nå, det skind var kogt for meget ud.

Jeg ender med at afparere plumaen lidt, smelte fedtet og putte det i farsen.

Én stor smagsforvirring, men det hele er jo alligevel på tallerkenen …

Edit - det fedt bliver jo til sortfodsgrever. De kommer i pølsen.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Jeg lavede forretten og den første hovedret i år, hvor det blev prioriteret at tiden ikke skulle være for træng, da vi var gæster.

Forreten var rimmede kammuslinger, mef syrlig æble, rødgrape, ristet pistacienødder og skovsyre.
Det smagte godt, men der manglede lige et eller andet element for at det ikke var så udfordrende for alle.

Hovedretten var en bund af shitake pure, hvor der blev lagt confiteret knoldselleri og svinekæber braiseret i hvidvin og resterne af shitake over, toppet med syltede bøgehatte, enoki og hvid strandsvamp, samt ærteskud og citronmayo.
Den ret var med længder den bedste den aften og nok også det bedste jeg har lavet i et par år, takket være svampe udvalget i min lokale vietnamesiske købmand.
(...)
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Skal så absolut prøve disse røræg:

https://youtu.be/ONYflj0I2QI

MSG/terning kan jeg ikke helt se grunden til, så det tror jeg, jeg udelader.

Skal i øvrigt lave en opskrift fra Politiken i aften:

Fad med gnocchi, svampe, tomater, hvidvin, hvidløg, smør og salvie.

Det lyder nærmest som en ret, der allerede har lavet sig selv …
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Mere indhold efter annoncen
Annonce
moderator
" MSG/terning kan jeg ikke helt se grunden til, så det tror jeg, jeg udelader."

Sådan har jeg det også med salt.
Dette er en signatur.
Lille anbefaling:

Når jeg laver kylling butterflier jeg den altid og har så ryg og vingespidser til feks fond.

Den fond laver jeg så, filtrerer og piller kødet af.

Smag fonden til med mørk miso, i med det pillede kyllingekød, en håndfuld edamame (kan man jo nærmest få i Lidl) og du har nærmest gratis mad.

Lidt chiliolie på. Smager vanvittigt godt.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Jeg har lagt hus til 3 store sommerfester, hvor jeg havde købt charcuterie og lånt en professionel pålægsmaskine.

Det er sgu ret vildt, hvad forskellen gør når det er er helt fintkørt.

Nu kunne jeg godt tænke mig min egen, da jeg ofte laver mit eget kødværk.

Mon dette er noget lort, eller er det mon ikke ok til en amatør:


https://www.kitchenone.dk/produkt/severin-as3915-paalaegsmaskine/
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Jeg troede i hvert fald at prisen var langt højere!

Nå, jeg kender ikke maskinen, men på billederne ser det ud som om tykkelsen indstilles på en drejeknap. Der er ret kort afstand mellem nul og fem mm, så jeg kunne frygte st det er bøvlet at finjustere tynde skiver. Men det er et gæt baseret på billeder.

Opdater gerne når du får købt - uanset hvilken du ender med.
A good friend will help you move. A really good friend will help you move a body.
Det gør jeg, Qana.

Og så kunne man jo passende skrive lidt i tråden om hjemmelavede varer.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Annonce