Jeg lavede forretten og den første hovedret i år, hvor det blev prioriteret at tiden ikke skulle være for træng, da vi var gæster.
Forreten var rimmede kammuslinger, mef syrlig æble, rødgrape, ristet pistacienødder og skovsyre. Det smagte godt, men der manglede lige et eller andet element for at det ikke var så udfordrende for alle.
Hovedretten var en bund af shitake pure, hvor der blev lagt confiteret knoldselleri og svinekæber braiseret i hvidvin og resterne af shitake over, toppet med syltede bøgehatte, enoki og hvid strandsvamp, samt ærteskud og citronmayo. Den ret var med længder den bedste den aften og nok også det bedste jeg har lavet i et par år, takket være svampe udvalget i min lokale vietnamesiske købmand.
Jeg troede i hvert fald at prisen var langt højere!
Nå, jeg kender ikke maskinen, men på billederne ser det ud som om tykkelsen indstilles på en drejeknap. Der er ret kort afstand mellem nul og fem mm, så jeg kunne frygte st det er bøvlet at finjustere tynde skiver. Men det er et gæt baseret på billeder.
Opdater gerne når du får købt - uanset hvilken du ender med.
A good friend will help you move. A really good friend will help you move a body.