Laver sådan en ikke også en sort kop kaffe? Det plejer jeg da fint at kan få rundt omkring hvor folk har sådan en maskine.
Snak
tors 8. dec 2022
Har også en Delonghi Magnifica og hvis har nogen ordentlig bønner, så laver den en rigtig god kop kaffe, med et tryk på en knap.
Mælkskummeren er også helt fin :)
Mælkskummeren er også helt fin :)
(...)
tors 8. dec 2022
Jeg har også en Magnifica. Den kører fint på fjerde år, jeg er super glad for den.
Den er meget nem at indstille. Der er to knapper - en til bønnernes finhed, en til styrke (hvor meget kaffe den bruger). Jeg indstillede dem for fire år siden, og har så skruet på en af dem een gang siden.
Den kan lave en sort kaffe, og det er det min kone oftest drikker - men vær opmærksom på, at denne sorte kaffe er mere hen ad en americano, end det der kommer ud af en moccamaster (en ægte americano er en espresso med tilsat vand, i Magnificaen løber alt vandet gennem kaffen, men det har langt kortere gennemløbstid end filterkaffe). Det betyder, at en sort kaffe har mindre syre og koffein, end hvis det er lavet på filter. Det passer mig rigtig godt, men der ER en forskel.
Og så kræver den jo lidt - der skal fyldes bønner og vand på jævnligt, drypbakken skal tøm mes, og den skal gøres ren med jævne mellemrum. Men det er ikke værre end andre kaffemaskiner, hvis du spørger mig.
Den er meget nem at indstille. Der er to knapper - en til bønnernes finhed, en til styrke (hvor meget kaffe den bruger). Jeg indstillede dem for fire år siden, og har så skruet på en af dem een gang siden.
Den kan lave en sort kaffe, og det er det min kone oftest drikker - men vær opmærksom på, at denne sorte kaffe er mere hen ad en americano, end det der kommer ud af en moccamaster (en ægte americano er en espresso med tilsat vand, i Magnificaen løber alt vandet gennem kaffen, men det har langt kortere gennemløbstid end filterkaffe). Det betyder, at en sort kaffe har mindre syre og koffein, end hvis det er lavet på filter. Det passer mig rigtig godt, men der ER en forskel.
Og så kræver den jo lidt - der skal fyldes bønner og vand på jævnligt, drypbakken skal tøm mes, og den skal gøres ren med jævne mellemrum. Men det er ikke værre end andre kaffemaskiner, hvis du spørger mig.
A good friend will help you move. A really good friend will help you move a body.
fre 9. dec 2022
Tak for du deler.. den kaffe jeg får fra lignende maskiner, kan jeg også bedre li,
Men fedt at den er lige til at gå til!
Jeg tror det bliver den så.
Men fedt at den er lige til at gå til!
Jeg tror det bliver den så.
lør 10. dec 2022
https://www.philips.dk/c-p/EP2230_10/series-2200-fuldautomatiske-espressomaskiner?gclid=Cj0KCQiA1sucBhDgARIsAFoytUuj8zsPZvkur5aQ489-DMveJxWpBsR2pckeZug54syxE9v85ernfqsaAgE_EALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Faldt også lige over denne med indbygget mælketank. Nogen der kender den?
Faldt også lige over denne med indbygget mælketank. Nogen der kender den?
søn 11. dec 2022
Jeg kan kun bakke op om DeLonghi’en
Har samme krav som dig @hasselbaink og det opfylder den til fulde.
Jeg plejer så at lave 2 små stærke kopper og så fylde op med varmt vand istedet for at trække en stor kop eller en “Long” som den også kan lave.
Et godt tip ved opstart er at skrue helt op for for mængden af bønner og fineste setting på kværnen. Så kan man arbejde sig ud derfra.
Skummeren virker fint, men en kande med mælk ind i mikroen og så en mælkeskummer fra IKEA til 12 kr laver også formidabelt skum :-)
Har samme krav som dig @hasselbaink og det opfylder den til fulde.
Jeg plejer så at lave 2 små stærke kopper og så fylde op med varmt vand istedet for at trække en stor kop eller en “Long” som den også kan lave.
Et godt tip ved opstart er at skrue helt op for for mængden af bønner og fineste setting på kværnen. Så kan man arbejde sig ud derfra.
Skummeren virker fint, men en kande med mælk ind i mikroen og så en mælkeskummer fra IKEA til 12 kr laver også formidabelt skum :-)
søn 11. dec 2022
Jeg hældte også mest til de longhi’en, men det endte med en Phillips pga. mælketanken til fruen!
Men tak for gode input!
Men tak for gode input!
tirs 13. dec 2022
Er der nogen, der har har erfaring med Sage’s Super Q blender?
Den bliver anmeldt rigtig fint, dog kunne det være lækkert at høre fra én, der har erfaringer med maskinen.
Den bliver anmeldt rigtig fint, dog kunne det være lækkert at høre fra én, der har erfaringer med maskinen.
Redigeretons 4. jan 2023
Lidt af et annus horriblis for de flæskeglade i København.
Først får Nyboders Køkken nye ejere og kvaliteten tager et drastisk dyk. Så formår kokken på Sans Souci at overgå alle tidligere stegt flæsk serveringer med confiteret stegt flæsk, for så at lukke, og i dag lukker så den sidste tilbageværende bastion for kvalitetsflæsk, Guldkroen, ned. Som med et fingerknips er alle de 3 bedste stegt flæsk pushere i byen væk. Træls.
Først får Nyboders Køkken nye ejere og kvaliteten tager et drastisk dyk. Så formår kokken på Sans Souci at overgå alle tidligere stegt flæsk serveringer med confiteret stegt flæsk, for så at lukke, og i dag lukker så den sidste tilbageværende bastion for kvalitetsflæsk, Guldkroen, ned. Som med et fingerknips er alle de 3 bedste stegt flæsk pushere i byen væk. Træls.