Snak

Mere indhold efter annoncen
Jeg spurgte til noget forkogt pulled pork forleden og fandte denne fra den gode Max:

http://www.kvalimad.dk/o…-paa-tungen

Men jeg troede at sådan noget var rubbed lidt i noget barbeque-ish? Men det er måske kun som sauce, som tilbehøret i bollen med coleslaw, eller hvordan fungerer det optimalt?
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
moderator
Man kan gøre det som man har lyst. Slagter Lund laver en fremragende forkogt PP. Der er ikke rub på. Jeg griller den bagefter og så bbq sauce og coleslaw i bollen. Hans BBQ sauce er også suveræn.
Dette er en signatur.
Tak. Har jo ikke noget køkken pt, så måske det var en løsning.

Pris - kan det betale sig? Og skal det bestilles i god tid?

OG hvad plejer du at bruge af boller?
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
moderator
De har som regel noget liggende, men ellers kan du da ringe derned og få dem til at lægge noget tilside til dig. Snup evt nogle ribs også, så du lige kan få prøvet dem ;)

Det koster 200 kr kiloet, så det er ikke ligefrem billigt, men der kommer jo mange burgere ud af en stor steg. 16 stykker på et kilo vil jeg tro. Hans svinekød holder høj klasse synes jeg.

Jeg bruger de der store durumhvede burgerboller fra fx Føtex (måske er det hatting eller sådan der bager dem).
Dette er en signatur.
All righty.

På den anden side koster det i omegnen af 50 kr at forkoge sådan en nakkefilet, men bollerne køber jeg sgu i Føtex.

Du har ikke en sikker barbequesauce-vinder-opskrift?
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Mere indhold efter annoncen
Annonce
moderator
Hvis ikke jeg køber hos Slagter Lund, så laver jeg det sådan lidt på slump. Tomatpure, puddersukker, eddike osv, men jeg synes ikke jeg rammer noget der er helt så godt som hans.
Dette er en signatur.
Ok, dén kunne jeg i så fald købe.

Giver du stegen 2 timer på grillen som i videoen? Tænker at mindre må kunne gøre det, i fald vi kommer i tidsnød.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Mht. pulled pork, så lavede jeg 2 x 1.5kg på samme tid sidste måned. Den ene røg i stegesoen og den anden anden ved siden af i et overdækket fad. 6 timer ved 125 grader - den i stegesoen blev helt fantastisk og den anden helt ok. Men i stegesoen med den var dagens morale...
Jeg har desværre ikke min Römer, hvor jeg bor nu, men det andet må sgu kunne gå an.

Ildfast fad overdækket med bagepapir ved moderat varme til det er mørt må gå an.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
moderator
Jussi, jeg giver den meget mindre. Den er jo færdig som sådan. Grillen er bare lige for at give lidt røgsmag og så varme den op. Tror jeg giver den 30 min.
Dette er en signatur.
Annonce