Snak

Mere indhold efter annoncen
Det lyder sgu da som en super idé - har slet ikke tænkt nok ud af boksen med den tøs ift. andet end olie og decideret friture.

Varmelegemet i min sidder dog i olien (selvfølgelig under en perforeret plade), kan skrues helt ned, men starter dog først visningen på 160 grader.

Kan sådan en cook&baker fra Imerco klare så høje temperaturer? Mindes at du har noget lignende.

Og cool med links - det kommer jeg helt sikkert til at nørkle med.

Tak
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Yes, den kan vist klare op til 230 grader eller deromkring.

Det gjorde det lettere, at varmelegemet ikke var i selve skålen, men ellers kan du jo bare bruge nettet til at forhindre berøringen af legemet.

Det eneste problem er, at der ikke er en cirkulation af væsken i fritøse(eller riskoger eller hvad man nu bruger) og derfor er temperaturen ikke helt ensartet i hele skålen. Det giver særlige problemer hvis man skal være meget præcis (som med æggene).

Jeg har serøst overvejet at købe en "sous vide supreme". Den kan fås for 2½-3 kilo på amazon.co.uk.
"Is my friend in the bunker or is the bastard on the green?"
moderator
Mit eletroniske termometer fra KOK kan klare 300 grader (hvis ikke mere). Jeg elsker funktionen om at en skal bippe hvis en given temp bliver overskredet. Jeg har også brugt min fritøse som kogeaggregat. Nu er den dog blevet så ulækker nede i, at jeg ikke rigtig orker. Umuligt at få dem brændte olie væk, når man ikke kan tage "skålen" ud af selve apparatet.
Dette er en signatur.
kvalimad gutten bruger en riskoger og en PID-kontroller. Det er vel egentlig den smarteste løsning.
Controlleren kan bare tilsluttes en anden koger når den første bliver for "klam" eller lignende.

Men en riskoger kan ikke klare større stege, og det er det jeg gerne vil have med den supreme fætter.

http://www.amazon.co.uk/…2683&sr=8-1
"Is my friend in the bunker or is the bastard on the green?"
moderator
Fuck den er fed.
Dette er en signatur.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Fed maskine! Er der nogen der har prøvet den?
____
Hvor udbredt er sous vide egentligt på danske restauranter? Det virker snedigt at kødet kan stå så længe, og være ´klart´, selvom det naturligvis tager en del tid at nå det punkt.
____
Dén Sous vide kan da vist heller ikke rumme emner af stegvolumen?
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Er i gang med at lave hyldeblomstsaft, alligevel lidt vildt der går 500 g brunfarin og 500 g sukker på små 2 liter saft. Det vist godt det skal blandes op, men hold fast det dufter godt allerede.
96 kg og 198 cm
Opskrift?
Vincere non e importante. E l'unica cosa che conta! 90 anni di Agnelli, una storia di trionfi - Grazie Avvocato
Annonce