Snak

Mere indhold efter annoncen
Tjek!
Er der nogen her, som har erfaring med rotisserie i ovn?

Jeg tænker på at fordelen må være, at kødet selvfølgelig får ligelig varme på alle flader, men også at det afdryppende saft/marinade ´coater´ mere, da det jo nærmest drejer med?

Dernæst tænker jeg på hvilken ovnfunktion, der passer bedst.

Jeg lavede vagtler forleden, gav dem først varmluft og de sidste par minutter under grill.

Men burde man egentlig ikke udelukkende holde sig til grill? Særligt i forbindelse med eks. shawarma?

Jeg forsøger mig selvfølgelig frem, men et par evt. gode råd ville være lifligt.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Jeg har selv lavet vaglter på den måde du beskriver. Det gav et rigtig godt resultat. Jeg skruede helt for blusset til sidst og fuglen puffede op og blev knasende sprød. Jeg tror at dog 15-20 minutter under grill havde dræbt den.

Shawarma skal vel per definition ristes, så der kan du prøve grillfunktionen - og tak for inspirationen iøvrigt!

Jeg har ikke prøvet med større stege i ovnen, men over udendørsgrill løber marinaden med rundt. Jeg vil dog tro at du skal smøre ekstra på undervejs..

Takker, Pukledyret.

Jeg forsøger mig frem og pensler løs.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Hyggen deler ud af sine gourmet-tricks.

http://www.youtube.com/w…ure=related

(sakset fra PN)
--
Mere indhold efter annoncen
Annonce
moderator
Hyggen er en stor baron

men for satan hvor er han dog dårlig til at forklare den labre ret.
Dette er en signatur.
Pukledyret

Selvom jeg ikke er supervild med oksemørbrad, røg der en tilbuds-øko-én-af-slagsen på den roterende her til aften.

Jeg salt- og pebrede den i 30 minutters tid, rullede den i finthakket persille, og brunede den 5 minutters tid under høj grillvarme, da jeg er uden kogeplader pt.

Derefter 10 min ved 200 graders varmluft, efterfulgt af lige så lang tid under 230 graders grill - virkelig godt, og ramte 60 graders kernetemperatur sådan nogenlunde - svært med stegetermometer når det hele i sagens natur drejer rundt.

Hvis du har flere erfaringer med spiddet, må du endelig sige til.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
D´herrer


I disse dage hiver jeg fladfisk i rå mængder op af vandet... Jeg er ved at være flad af æg, rasp, fisk-finten, så er der nogen der har gode idéer....


Jeg har dampet lidt et par gange med glimrende resultat, men jeg er alligevel nysgerrig efter at høre et par eksperttips....

Har også lavet deller ud af dem af og til, men det er ikke blevet så godt...
Kaffe

Jeg får en af mine vegetarvenner på madvisit om et par uger og har kun en ovn til rådighed.

Skulle du evt. ligge inde med egnede opskrifter hertil?

Subsidiært gode hjemmesider.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Jernværtshus

Nu er torsk godt nok ingen fladfisk, men i dag fik jeg en ovnbagt sådan med let dampet spidskål, nye løg, ærter og ærteskud vendt i en herlig smørsauce med nye kartofler.

Ikke voldsomt nyskabende, men med disse gode og friske råvarer, kan jeg slet ikke se, hvorfor det ikke skulle fungere med en flad.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Annonce