Snak

Mere indhold efter annoncen
Jussi.

Lad mig lige tænke over det og vende tilbage. Evt. i morgen. Der skulle nok kunne findes på noget.
Niddets arkivar
Fino fino - bare når det passer.

Og han spiser i øvrigt gerne fisk, men ikke vildt. Og hvorfor egentlig ikke?

Hvad er din holdning til dette, Kaffe?
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Fisk a la florentine kan varmt anbefales. Det smager fremragende, og den bløde og saftige dampet fisk, passer rigtigt godt til den sprøde bund af spinat.

Der findes selvfølgelig et utal af varianter, her er den jeg selv har fået det bedste resultat med.

http://www.kokkekniven.c…florentine/
..
D´herrer


I disse dage hiver jeg fladfisk i rå mængder op af vandet... Jeg er ved at være flad af æg, rasp, fisk-finten, så er der nogen der har gode idéer....


Jeg har dampet lidt et par gange med glimrende resultat, men jeg er alligevel nysgerrig efter at høre et par eksperttips....

Har også lavet deller ud af dem af og til, men det er ikke blevet så godt...


Jeg er meget glad for fisk i foliepakker med friske krydderurter og lidt citron
Southampton AGF
@Jussi

der er mange variationer af at være "vegetar" istedet for at siger at man fx er pesco-vegetar som din ven er, så er det lettere at sige at man bare er vegetar, man skal svare på nok spørgsmål omkring at være vegetar, hvis man så ovenikøbet siger at man er pesco-vegetar, ja så kommer der en million flere

og når man så siger at man spiser fisk, ja bliver folk tit lettede, for så er det jo ikke så slemt endda, for så får staklen jo i det mindste fisk

hvorfor han gør det, kan din ven jo kun svare på, men mon ikke han trækker en linie ved fx hovdyr/pattedyr
Is it cold in his shadow?
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Det gør han sikkert, og jeg skal da i øvrigt spørge ind til det når vi ses.

Men der burde vel principielt ikke være nogen forskel ved vildt/fisk, nu man har valgt at spise den ene slags, som heller ikke har levet i usselt fangenskab.

Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
kan være at han er kristen, fisk bliver jo ikke betegnet som kød der ;-)

men der kan være en million grunde

fx at han vil ikke spise noget, som han ikke kan få sig selv til at slå ihjel, og at slå en fisk engang oven i hovedet kan han godt, mens han ikke vil kunne få sig til at til slå bambi eller bambi´s mor ihjel

eller at han bare ikke har lyst til at spise gris, ko, lam etc
Is it cold in his shadow?
Nej, en million grunde kan der ikke være - og forhåbentlig slet ingen af dem, du nævner.

´Bambis mor´ og ´lyst til at spise dit og dat´?! FFS

Nå, det får vi vel snakket om når vi ses.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Tak for input, D´herrer....


Jeg fik 18 fisk i morges... Desværre var den ene Pighvar, der gik i garnet for lille, så den røg tilbage.... Tro det eller ej, men 18 fisk er absolut det ringeste udbytte ind til videre i år, men det er jo rigeligt, og så må naboerne spise bacon i dag i stedet... :-0

Jeg har lige renset flokken, og i dag skal menuen så stå på fisk i folie med lidt forskelligt sommerkål fra køkkenhaven, smør og hvidvin, salt og peber....


Udfra principperne om, at det skal være årstiden, så vender jeg tilbage og fortæller om resultatet....
Annonce