Snak

Mere indhold efter annoncen
Hvad angår det der med vegetarisme, så forstår jeg ikke helt ideen med at kalde sig selv vegetar, når man spiser døde dyr.


Der kan jo være mange praktiske årsager til det - altså rent kommunikativt. Det er noget nemmere at sige "jeg er vegetar, men spiser fisk" end at sige "jeg spiser ikke gris, ko, får, lam, ged, hamster, hund, høns, duer etc."

Jeg forstår godt din indvending, men er det ikke også primært ideologiske årsager der ligger bag at du er vegetar? I udgangspunktet er det fordi du ikke bryder dig om ideen om at spise døde dyr ikke?

Til gengæld kan jeg få spat, når professionelle køkkener som udgangspunkt forventer, at vegetarer spiser fisk. Det er dårlig stil - jeg har endda en førstehåndsberetning om et ret anerkendt spisested, der serverede kylling for en vegetar. Så må man s´gu have haft opvaskeren til at stå for svampesamlingen...
A good friend will help you move. A really good friend will help you move a body.
Qanatoli.

Hvis du spørger Fernando M., er jeg skabstotalitarist og i yderste konsekvens til fare for samfundet.
Men jo, lad os bare kalde det et ideologisk valg.
Niddets arkivar
Jussi.

Okay, jeg trækker min beskyldning om præten-ten-si-ti-fikation tilbage.
Niddets arkivar
Det var ellers en ret prætentitissimo stavemåde du først havde valgt.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Nu spørger jeg ikke Møhge om ret meget, så det tager jeg ganske roligt.

A good friend will help you move. A really good friend will help you move a body.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Det taler til din ære.
Niddets arkivar
Som tillæg til vegetarretter i ovn, må qanatolis her da næsten kunne lade sig gøre i ovn, hvis jeg er dygtig nok:

Jeg ville ønske, a jeg havde en opskrift, men det er en ret jeg har fået på en restaurant for et års tid siden, og det er den bedste vegetariske hovedret jeg nogensinde har fået. Det er basalt set en bruscetta, der er blvet opgraderet til en hovedret. Jeg er ikke sikker på alle ingredienser, men det var en stor skive brød gnedet med hvidløg, grillet, og dryppet med olie. På den var der lagt bønner, stuvet spinat, og fritterede salvieblade. Den var anrettet med bagte minitomater, og drykket meg god balsamico (og muligvis olie). Jeg ved desværre ikke så meget om tilberedningen, men bønnerne var kogt med smør eller olie tror jeg, og havde bevaret deres form, men var perfekt møre. Spinaten var stuvet med fløde, og muligvis muskat. Den løste den svære opgave med at være proteinrig (bønnerne), og stadig have en karakter så man ikke tænkte, at det var en erstatning for kød. Samtidig synes jeg, at opgraderingen af bruscettaen til hovedret var en frisk opdatering af det italienske køkken.

http://www.bold.dk/snak/…rt=690&vis=

EDIT De ting der skal steges/friteres ryger på en lille pande med olie/smør i ovnen under grill - det fungerer faktisk nogenlunde.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
For-
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
pulet
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Det går ned ad bakke herfra. Og kun ned. Det bliver et langt liv.

Som østjysk cyklist misunder jeg dig. Downhill og langt liv.

Jeg vil være vegetar.
God knows that he won´t arrive
Annonce