Hvad angår det der med vegetarisme, så forstår jeg ikke helt ideen med at kalde sig selv vegetar, når man spiser døde dyr.
Der kan jo være mange praktiske årsager til det - altså rent kommunikativt. Det er noget nemmere at sige "jeg er vegetar, men spiser fisk" end at sige "jeg spiser ikke gris, ko, får, lam, ged, hamster, hund, høns, duer etc."
Jeg forstår godt din indvending, men er det ikke også primært ideologiske årsager der ligger bag at du er vegetar? I udgangspunktet er det fordi du ikke bryder dig om ideen om at spise døde dyr ikke?
Til gengæld kan jeg få spat, når professionelle køkkener som udgangspunkt forventer, at vegetarer spiser fisk. Det er dårlig stil - jeg har endda en førstehåndsberetning om et ret anerkendt spisested, der serverede kylling for en vegetar. Så må man s´gu have haft opvaskeren til at stå for svampesamlingen...
A good friend will help you move. A really good friend will help you move a body.