Snak

Mere indhold efter annoncen
Rune kan man lave det "verdens bedste brød" i en römertopf?
96 kg og 198 cm
Farfan:

Ja, det bliver helt super. Bare husk at lægge bagepapir i bunden, ellers er det næsten umuligt at få ud.
When you drank the world was still out there, but for the moment it didn’t have you by the throat.
moderator
Jeg har kun lavet det i en jerngryde, og det fungerede perfekt. Ikea har en billig, som jeg har været rigtig glad for. Det er vist det man kalder Dutch Oven på engelsk.
Dette er en signatur.
Jeg svarer for SirCCC.
ja du kan lave det i en römse, men det er ikke anbefalelsesværdigt.

Med kold dej ned i en varm topf kan du risikere at den sprækker.

Køb en glas-so, pyrex´s kan fås for et par hundrede i de fleste isenkræmmere.
"Is my friend in the bunker or is the bastard on the green?"
Jeg har lavet det masser af gange i Römer´en uden problemer.
When you drank the world was still out there, but for the moment it didn’t have you by the throat.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Cyanite har sådan en pyrolux stegegryde med glaslåg, er den ok med et tynd jernlåg over? Ellers må konen sgu køre ind frbi ikea i morgen. Le cruisetten ønsker vi os i bryllupsgave.
96 kg og 198 cm
du kan lave brødet i en hvilken som helst beholder der kan gå i ovnen og tåle 250 grader.

Dejen skal blot i en beholder med låg for at imitere en dampovn.

Jeg har knækket en römer med det brød - ligesom utallige andre - og der er ingen grund til at risikere det igen.

I øvrigt giver en römer ikke en særlig pæn form på brødet.
"Is my friend in the bunker or is the bastard on the green?"
Hvor længe kan den hævdede dej mon holde? Hvis den kan holde 3 dage eller mere (i eller unden for køleskab?) kunne man jo med 2 portioner dej pr. uge få let adgang til et dagligt friskbagt, sprødt minibaguette!
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Hvis du lader den hæve i køleskab, så kan du gøre det over en to dage. Men dæk den til, ellers bliver den tør.

Det er faktisk bedre at lade den hæve i køleskab, det udvikler mere sukker.
"Is my friend in the bunker or is the bastard on the green?"
Det lyder fint. Havde faktisk en dej til hævning ved stuetemperatur i nat. Har nu brugt lidt over halvdelen til 2. hævning - resten af grunddejen er smidt i køleskab til i morgen...
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way
Annonce