Snak

Mere indhold efter annoncen
Er det ikke næsten synd at smide forudtilberedt kød på grillen?

Branket overflade og rå i midten. Det er en hjemmelavet grilbøf.
Vincere non e importante. E l'unica cosa che conta! 90 anni di Agnelli, una storia di trionfi - Grazie Avvocato
moderator
Nej da, tværtimod. Overfladen får den lækre brankede og lidt røgede smag, mens det indre er saftigt, mørt og lækkert. Det giver vildt lækre bøffer.
https://kortlink.dk/sudv
Det er grilbøffer. Vi er tilbage ved urmennesket.
Vincere non e importante. E l'unica cosa che conta! 90 anni di Agnelli, una storia di trionfi - Grazie Avvocato
moderator
Ah. I så fald skal det vel næsten spises råt.
https://kortlink.dk/sudv
Men så ville det jo ikke være en grilbøf...

Forestil dig at lynet slår ned i dyret.
Vincere non e importante. E l'unica cosa che conta! 90 anni di Agnelli, una storia di trionfi - Grazie Avvocato
Mere indhold efter annoncen
Annonce
@Jussi

Din femgangsmåde er fin så lange langtidsstegningen foregår ved tilpas lav temperatur.

55 grader er fino, hvis de skal svirpes på grillen efterfølgende - et par grader mindre ville måske endda kunne gøre det...
http://gastromand.dk
Diedamm

Altså, jeg ville jo pr definition ikke langtidsstege ved for høj varme.

55 passede perfekt til 20 sek på høj, høj varme over træ.

Men den hvidløgsmarinerede støvbold fra haven tog nu også kegler.
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Har ikke fået læst denne tråd i et par dage...

Kaffe, vedr. udvikling af mere sukker i brødet.

Du har ret i, at processen med gærsvampe ikke udvikler mere sukker (umiddelbart naturligt, da processen jo netop indeholder fortæring af sukker), men det er heller ikke denne proces der giver mere sukker i brødet.

Der sker jo lidt mere i dejen end blot det.

En af dem er autolyse, altså "celledød", der frigiver enzymer der er i stand til at nedbryde stivelsen til sukker.
Temperaturen i køleskabet begrænser gærprocessen og derfor - afhængig af tiden, naturligvis - når gærprocessen ikke at æde alt sukkeret.

Derfor er der et større sukkerindhold i et køleskabshævet brød end i et v. stuetemp.

Ud over to dage i køleskab, så er det mit bud at tingene udligner sig (eller processen går videre i forrådnelse) og fordelen mistes. Det har mine forsøg i hvert fald umiddelbart vist.
"Is my friend in the bunker or is the bastard on the green?"
@Cyanite

Mit brød blev lidt sort i bunden, hvad kan det skyldes? Og skal gryden være uden låg ved opvarming i ovnen? Ellers blev det fremragende, min datter på 2 er helt oppe at ringe over det. Enormt lækkert den krumme brødet får.
96 kg og 198 cm
mit bedste bud er dårlig cirkulation i ovnen, atlså for meget varme fra bunden. Brugte du varmluft?

Jeg har låget på glaspyrexen på indtil 10 minutter før, så tager jeg den af.

Låget på netop pyrexen er ikke så tætsluttende.
"Is my friend in the bunker or is the bastard on the green?"
Annonce