Snak

Mere indhold efter annoncen
Sir.

Ja, det kunne da være spændende at kigge lidt nærmere på, selvom det lyder noget alkymistisk. (Som du kan forstå, er jeg lidt bange for at ende som prætentiøs selvroser, der kan finde på at kalde sin mad for "en sindstilstand")
Niddets arkivar
Epoxymetoden... det lyder giftigt.

Pyh, jeg synes godt nok også jeres forslag lyder ret usmagelige for en gammel bonde som mig. Men jeg må vel prøve det. Tak for forslagene.

(gammel bondemad = sovs, kartofler og en masse kød (undskyld, Kaffe)).
fck-medløber.
Elendil.

"Epoxy" refererer ikke til andet end 2-komponenttingen, så der skulle ingen fare være på færde.

Hvad angår bønner: Gør dig selv den tjeneste at lave verdens simpleste bønnesalat, før du forkaster hele kategorien.
Sæt nogle bønner - gerne kikærter - i blød natten over. Kassér dagen efter vandet, skyl bønnerne og kog dem i godt saltet vand til de er helt møre. Det tager som oftest mindst 45 minutter.
Lav en dressing af 1 del citronsaft, 3 dele olivenolie, 1-3 fed knust hvidløg og lidt salt.
Hæld vandet fra bønner og lad dem dryppe helt af. Overhæld dem nu med dressingen og lad det hele trække, til bønnerne er kølet helt af. Hvis al dressingen er opsuget, drypper du med lidt olivenolie og citronsaft og smager til med salt. Du vil blive overrasket over, hvor meget salt den skal have.
Arranger bønnerne på et fad og drys generøst med grofthakket bredbladet persillle og evt. en god gang sumak, hvis du kan skaffe det.

Det kan du godt lide!
Niddets arkivar
I øvrigt kan du med held dampe alle slags grøntsager let og vende dem i samme dressing. Bum, så har du tilbehør, bondedreng.
Niddets arkivar
Nej, kaffe, det har jeg ikke. Det vil jeg huske, næste gang jeg får et flip med bagning.

SirC, Søholm brugs (brønshøj) havde vist sommerhvidkål da jeg var forbi i går.
"Is my friend in the bunker or is the bastard on the green?"
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Jeg elsker kikærter og kidneybønner, det gør salater meget mere interessant.

Cyanite, hvordan tror du brødet vil opføre sig med halv hvede og halv spelt? Min spelt er en grov version fra en økomølle i lokalområdet.
96 kg og 198 cm
@Kaffe

Okay, jeg gør et forsøg. Jeg skal nok vende tilbage og fortælle hvordan oplevelsen var. Men jeg er stadig småskeptisk. Jeg har jo en meget raffineret smag. Raffineret er her mere hen af betydningen kræsen.

Men teksten er kopieret og jeg skal nok få det prøvet.

Tak for det.
fck-medløber.
@Farfan

vedr. Spidskål:

4-5 dl tykmælk
½-1 spidskål
½ citron
1-2 tsk hel spidskommen
1 fed hvidløg
evt. 1-2 spsk piskefløde

Hæld tykmælken til afdrypning i et kaffefilter mindst nogle timer i forvejen, evt. natten over i køleskab.
Snit spidskålen fint eller groft alt efter hvad man bedst kan lide. Dryp citronsaft, salt og peber på spidskålen ½ time før servering, så kålen falder lidt sammen.
Rist spidskommen på en tør pande og knus dem i en morter.
Rør tykmælken med revet hvidløg, smag til med spidskommen, salt og peber. Tilsæt evt. piskefløde eller vand til konsistensen er lind. Vend spidskålen i.
http://gastromand.dk
Hej Allesammen,

Jeg er så heldig at have mødt en pige der elsker flæskesteg og fodbold (hun ser heldigvis ikke ud derefter).

Så imorgen Søndag vil jeg trylle en perfekt flæskesteg frem, der er kun et problem. Her på min 29. sommer har jeg stadigvæk ikke lavet flæskesteg.

Så, hvordan laver i den perfekte flæskesteg?. Tak.
Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet.... Tak fordi i kiggede med.
Jeg købte i går en Le Creuset sauterpande, men der fulgte ikke låg med. Nu har jeg kigget lidt rungt, og ikke fundet en, der passer i designet (sort eller sølv). Har kun fundet en Tefal som er af glas, hvilket også kan gå an, men hvis nogen har forslag, så kom med dem.
Den er 26cm.
Wives, be subject to your own husbands, as to the Lord.
Annonce