Snak

Mere indhold efter annoncen
Jeg plejer - afhængig af æggestørrelse - at bruge 3-4 blommer pr. pakke smør. Har dog aldrig lavet portioner større end 2 pakker smør. Men konsistensen afhænger selvfølgelig også af hvor mange cl. essens, der tilsættes blommerne... Bliver konsistensen for tyk, kan den selvfølgelig altid justeres med vand.
Just think of the trees: they let the birds perch and fly, with no intention to call them when they come and no longing for their return when they fly away. If people's hearts can be like the trees, they will not be off the Way

Jeg gør meget ligesom I.B. 8 blommer og to pakker smør. Sådan cirka. Har dog heller ikke lavet mere end det.
Min kokkefar siger at man plejer at køre 100 gram smør pr. blomme på restauranter. Men så igen er der efterhånden nogen år siden han gik på pension, så kan godt være det hører fortiden til. Har dog selv lavet en bearnaise af et kilo smør og ti æggeblommer, og den blev lige i den konsistens jeg kan lide den.
https://enywulandari.files.wordpress.com/2014/11/lippi1.jpg
Lige inden jeg sover vil jeg fokusere på mit mentale billede af et helt kilo smør opløst i æggeblommer.

Det er smukt.
kommer helt an på, hvor "ægget" man vil have sin bearnaise.

Det er på samme måde som alle æggecremer, kold som varm.

To er rigeligt til en pakke smør, een kan såmænd også emulgere det hele.

Personligt foretrækker jeg også de godt 1 blomme pro 100 gram smør, rundet op. Altså 3 til en pakke smør.
"Is my friend in the bunker or is the bastard on the green?"
Mere indhold efter annoncen
Annonce
moderator
Er altid nøgen. Du ser sikkert rigtig fix ud med forklæde. Husk skåneærmer
Dette er en signatur.
Jeg burde have forklæde på.

Har lige skrællet rødbeder i hvid skjorte. Doh!

Her står den i øvrigt på daube de boeuf smagt til med lidt lakrids.

Og så altså lidt rødbede ...

Denne ryger i gabet samtidig:

http://laudrup.dk/templa…oupGuid=107
Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
moderator
Fik denne ret på en Michelin restaurant i Frankrig den anden dag.

http://imgur.com/t7gH6Vo

Confiteret oksekæbe. For satan det var godt. Det skal jeg prøve at lave selv. I øvrigt stabil stenalderservering.
Dette er en signatur.
Lækkert.

Confiterede svinekæber engang, men det synes jeg egentlig ikke var besværet værd, sådan ift at braisere dem osv.

Morten Olsen: Vi skal huske på, at Danmark er en stor fodboldnation, men et lille land. https://imgur.com/a/NnVu7eA
Jeg skifter for det meste også til en t-shirt jeg ikke har på uden for husets fire vægge.
Manchester United Chicago Bulls
Annonce