Opeth skriver på deres hjemmeside at de deltager - samme dag som Priest, så den overvejer jeg - men der står umiddelbart ikke noget på Copenhells side.
Snak
lør 19. mar 2011
Jeg napper Priest i Bergen og tager til Sonisphere igen i år.
http://uk.sonispherefestivals.com/
Jeg overvejede andre, men jeg synes Copenhell var lidt langsomme med programmet.
Har du nogle gode bøger Merc?
http://uk.sonispherefestivals.com/
Jeg overvejede andre, men jeg synes Copenhell var lidt langsomme med programmet.
Har du nogle gode bøger Merc?
lør 19. mar 2011
Så må du sgu lige bange hovedet for mig også!
Mht. bøger så har jeg ikke andet. Apropos desillusionen er jeg i gang med Flauberts Madame Bovary.
Kim Leines Kalak er også værd at overveje.
Hvad med dig?
Mht. bøger så har jeg ikke andet. Apropos desillusionen er jeg i gang med Flauberts Madame Bovary.
Kim Leines Kalak er også værd at overveje.
Hvad med dig?
Redigeretlør 19. mar 2011
Pensum på dette semester er ret tørt og teknisk, så jeg er gået lidt i krimimodus. Bedre bøger kræver lidt at man orker at reflektere og lige nu er læsningen bare et afbræk, så jeg finder bøger som ikke fortjener bedre.
Jeg har dog snart påskeferie og hungrer lidt efter noget med lidt mere substans. Jeg har dog Klokkemakeren, ved ikke om den er oversat, af Nygårdshaug, manden bag Mengele Zoo, som er en fornøjelig lille sag.
Hvad angår Knebworth er det et helt afsindigt program i år.
Jeg har dog snart påskeferie og hungrer lidt efter noget med lidt mere substans. Jeg har dog Klokkemakeren, ved ikke om den er oversat, af Nygårdshaug, manden bag Mengele Zoo, som er en fornøjelig lille sag.
Hvad angår Knebworth er det et helt afsindigt program i år.
lør 19. mar 2011
Hov, forresten, med din hang til Norge, hvad er dit indtryk af Knausgård?
Har ikke anskaffet dem endnu, men det lader til at være et sygt projekt han har gang i. Jeg ved der har været noget palaver fra andre nordmænd, Kjærstad, men det er vel bare misundelse? Indholdsmæssigt skulle det være kvalitet.
Har ikke anskaffet dem endnu, men det lader til at være et sygt projekt han har gang i. Jeg ved der har været noget palaver fra andre nordmænd, Kjærstad, men det er vel bare misundelse? Indholdsmæssigt skulle det være kvalitet.
Redigeretlør 19. mar 2011
Jeg har læst det første bind og jeg var godt tilfreds. Selv er han en prætentiøs lille skid, når man hører ham tale, men det reflekteres gudskelov ikke i litteraturen.
Den minder mig lidt om Proust hvis du har læst ham.
Med din hang til det personlige forfald, vil jeg anbefale Matias Faldbakkens, Skandinavisk Misantropi trilogi, skrevet under navnet Abo Rasul, eller noget i den stil. Anbefalingen går mest på at den i sin enkelhed er ubehagelig.
Den minder mig lidt om Proust hvis du har læst ham.
Med din hang til det personlige forfald, vil jeg anbefale Matias Faldbakkens, Skandinavisk Misantropi trilogi, skrevet under navnet Abo Rasul, eller noget i den stil. Anbefalingen går mest på at den i sin enkelhed er ubehagelig.
lør 19. mar 2011
I øvrigt har jeg forstået det sådan at værkerne inden Min Kamp, også skulle indgå i serien, på en eller anden måde. Har dog ikke stiftet bekendtskab med dem.
lør 19. mar 2011
Ja, Proust-referencerne har jeg hørt tale om, dem tillader jeg mig da at tvivle på for ikke at blive for skuffet.
Jeg har hermed noteret mig Faldbakken - altid godt med anbefalinger.
Jeg har hermed noteret mig Faldbakken - altid godt med anbefalinger.
Redigeretlør 19. mar 2011
Som sagt har jeg kun læst den ene, så det er muligt at Proust-ligheden mere hænger sammen med projektets opbygning, genre og selvfølgelig den personlige og let filosofiske reflektion, som også er en stor del af Knausgårds værk.
EDIT:
Mange siger at den bliver bedre og bedre. Som sagt har jeg dog ikke haft den store tid og det er nogle moppedrenge, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om.
EDIT:
Mange siger at den bliver bedre og bedre. Som sagt har jeg dog ikke haft den store tid og det er nogle moppedrenge, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om.