Snak

Mere indhold efter annoncen
Tool er vel en slags Progressivt Hard Rock. De tåler ikke rigtig sammenligning med særlige mange.

Edit: Så er Misery Signals langt tættere på at kategorien Nu-Metal end Tool er.
Celtic Football Club "30 years ago today my mother and father met. I asked my dad how it came about, "Canny mind, but we humped Rangers 2-0." ~ random Celtic fan.
Dejligt med en god gang Torsdag Tons på P3.

Mine ansatte bakker op om konceptet med at vi skruer helt op når skiverne dejer. Det giver sgu stemning på kontoret!

Jeg bestilte følgende hos Emp-shop.dk i sidste uge. Der burde være noget af det, der kommer til at hitte gevaldigt hos undertegnede.

Concealment ~ Phenakism CD
Panzerchrist ~ Regiment ragnarok CD
Abrasive ~ The birth... born in Sodom CD
Loudblast ~ Frozen moments between life and death CD & DVD
Septic Flesh ~ The great mass CD
Dawn Of Disease ~ Legends of brutality CD
Behemoth ~ Abyssus abyssum invocat EP 2-CD
Vomitory ~ Opus mortis VIII CD
Loudblast ~ Original album classics 5-CD
Pestilence ~ Doctrine CD
Celtic Football Club "30 years ago today my mother and father met. I asked my dad how it came about, "Canny mind, but we humped Rangers 2-0." ~ random Celtic fan.
Tool skive Aenima er winning.

Lateralus har også flere perler.

Og numrene Wings for Marie part 1 og 2 fra albummet 10.000 days er fantastisk.
____________________________ [b]Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men. [/b]
@Chr

Jeg tror ikke, du skal have for høje forventninger til Panzerchrist. Mine kammis, der hører død, er i hvert fald ikke imponeret over deres seneste udspil

Ellers er det faktisk kun Behemoth af de øvrige bands, jeg kender.
____________________________ [b]Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men. [/b]
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Okay. Arvtageren til Bo Summer, Magnus Jørgensen, der er iøvrigt er inkarneret Barcelona fan, er en af de faste brugere på Clonemetal, så han har selvfølgelig gjort sit til at promovere sit debutalbum som forsanger.

Deres forrige, Battalion Beast, man nok enten elsker eller hader, havde også lidt sortmetal over sig. Men nok ikke nok til at tiltale dig.

Pestilence (Prog. Death Metal) og tildels Loudblast er gamle kendinge og mere klassiske bands på Death Metal scenen. Resten overrasker det mig ikke, at folk ikke kender.
Death Metal scenen har det iøvrigt rigtig sund. Som en anden ungdom, og det er mere reglen end undtagelsen at de bands der førte an i 90´erne stadig er aktive, eller i mange tilfælde er gendannet.

Det er dejligt at en af metallens ædleste genrer stadig sprøjter nyt godt musik ud med korte mellemrum, og der stadig er hjerner der forsøger at opfinde nogle nye dybe tallerkner.

---

Jeg har desuden erklæret 2011 året hvor jeg langsomt begynder at åbne op for at bygge samlingen op med Thrash Metal også.

Hvis folk skulle give mig de ti mest essentielle Thrash Metal udgivelser all time, hvilke vil I så liste?
Celtic Football Club "30 years ago today my mother and father met. I asked my dad how it came about, "Canny mind, but we humped Rangers 2-0." ~ random Celtic fan.
Tool er/var da især kendt for deres trommeslager, Danny Carey, ikke?

Ligesom Tom Morello var en væsentlig del af Rage Against The Machines identitet. Uden paralleller i øvrigt.
Celtic Football Club "30 years ago today my mother and father met. I asked my dad how it came about, "Canny mind, but we humped Rangers 2-0." ~ random Celtic fan.
@Chr

"Death Metal scenen har det iøvrigt rigtig sund. Som en anden ungdom, og det er mere reglen end undtagelsen at de bands der førte an i 90´erne stadig er aktive, eller i mange tilfælde er gendannet."

Ja, jeg er egentligt lidt overrasket over, hvor godt jer der hører død, har det.
Jeg synes det er ret begrænset, hvad der er kommet af interessante bidrag til sortmetallen de seneste mange år, om end der er nogle få lyspunkter.


"Hvis folk skulle give mig de ti mest essentielle Thrash Metal udgivelser all time, hvilke vil I så liste? "

Jeg er ikke super skarp i Trash, om end jeg har en rimelig basal viden om genren.

Jeg ville dog i hvert fald nævne:

Megadeth - Rust in Peace
Sepultura - Arise
Metallica - Puppets
Slayer - Reign in Blood
Stormtrooper of death - Speak English or Die

Desuden peger mange på Anthrax, men jeg kender ikke nok til bandet til at vurdere, hvor man skal starte.

Men du kender jo nok allerede samtlige af de nævne skiver :-)
____________________________ [b]Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men. [/b]
Ps. Tool er med længder mest kendt for Maynard.
____________________________ [b]Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men. [/b]
Som det allerede er nævnt så er Anthrax også et must inden for genren, jeg vil mene deres album "amoung the the living" (1987) eller "persistance of time"(1990) som dem du skal gå efter.

SOD har aldrig sagt mig så meget, men smag og behag.
Annonce