Snak

Mere indhold efter annoncen
Ps. Tool er med længder mest kendt for Maynard.

Så er det nok bare mig der synes Carey var mere bemærkelsesværdig end vokallen.
Celtic Football Club "30 years ago today my mother and father met. I asked my dad how it came about, "Canny mind, but we humped Rangers 2-0." ~ random Celtic fan.
Tool skive Aenima er winning.

Lateralus har også flere perler.

Og numrene Wings for Marie part 1 og 2 fra albummet 10.000 days er fantastisk.
Enig.
٩๏̯͡๏۶ “From Doubter to Believer” Suarez - The Ambassador of Kwan.
Ja, jeg er egentligt lidt overrasket over, hvor godt jer der hører død, har det.
Jeg synes det er ret begrænset, hvad der er kommet af interessante bidrag til sortmetallen de seneste mange år, om end der er nogle få lyspunkter.
Det har nok hver sine perioder. Kan huske i start 90´erne, hvor det gik fra at være hipt at høre death til at det var passé(altså i det generelle øje/øre), og derved blev det noget sparsomt med kvalitets Death metal(der var også kommet mange billige kopister til scenen). Så blev Black metal utroligt populært, og har været det en del år, så skifter det lidt igen, fordi at BM har "fyldt" for meget.

Jeg er ikke super skarp i Trash, om end jeg har en rimelig basal viden om genren.

Jeg ville dog i hvert fald nævne:

Megadeth - Rust in Peace
Sepultura - Arise
Metallica - Puppets
Slayer - Reign in Blood
Stormtrooper of death - Speak English or Die
Det er nogle fine bud, omend jeg ikke ligefrem vil kalde S.O.D for thrash, nærmere hvad man dengang kaldte Crossover(thrash metal og hard core).

Desuden peger mange på Anthrax, men jeg kender ikke nok til bandet til at vurdere, hvor man skal starte.
Anthrax var en af de fire store bands man kaldte Big four(eller deromkring); Anthrax, Megadeth, Metallica og Slayer. Antrhax har aldrig været min kop te, men de lavede en skive for sjov som hed "Attack of the killer B´s" som var vel noget man kan kategorisere som hip-hop metal, med crunchy riffs.
٩๏̯͡๏۶ “From Doubter to Believer” Suarez - The Ambassador of Kwan.
Jeg har desuden erklæret 2011 året hvor jeg langsomt begynder at åbne op for at bygge samlingen op med Thrash Metal også.

Hvis folk skulle give mig de ti mest essentielle Thrash Metal udgivelser all time, hvilke vil I så liste?
Kommer det til post-95 er jeg noget af en rookie, men her er vel min liste i tilfældig rækkefølge - og det er jo smag og behag.

1. Slayer - South of Heaven.
2. Metallica - Master of Puppets.
3. Death Angel - Act III./hvis man er pernitten, så Ultraviolence.
4. Forbidden - Forbidden Evil.
5. Testament - Souls of Black./The Legacy.
6. Flotsam & Jetsam - No Place for Disgrace/Doomsday for the Deceiver.
7. Sepultura - Beneath the Remains(vil tillade mig at kalde dette album thrash).
8. Blind Guardian - Battallions of Fear(vil tillade mig at proppe denne speed metal skive ind - fordi jeg ikke husker så godt :D).
9. Exodus - Impact is Imminent/Pleasures of the Flesh.
10. King Diamond - Conspiracy/Abigail. (synes godt det kan kategoriseres).
11. Megadeth - So far, so good - so what/Rust in Peace.
12. Nuclear Assault - Survive(vil godt strække mig til at kalde dette album thrash), men ellers er det crossover.

Har sikkert glemt en masse. Har ikke hørt en del af dem i 20 år fordi de vinyler er på loftet.
٩๏̯͡๏۶ “From Doubter to Believer” Suarez - The Ambassador of Kwan.
Jeg ved ikke, hvor populært black reelt har været.

Jeg kender i hvert fald meget, meget få, der hører black. De fleste hører trods alt thrash.
Men jeg synes også, der er mange, der hører død.
____________________________ [b]Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men. [/b]
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Nå, jeg hopper i seng, men ikke førend aftenen lige afsluttes med dette fantastiske BM-nummer:

Nargaroth - Seven Tears Are Flowing To The River
http://www.youtube.com/w…KR_rEWMgf3c


Nargaroths - Black Metal ist Krieg er en skive, alle BM-fans bør have.
____________________________ [b]Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men. [/b]
Mange gode udgivelser, der nok rammer rimelig plet. Dog kunne Artillerys Fear of Tomorrow også godt kommme med. Deres indflydelse på genren er enestående.
Husk at drikke vand!
@Sheriffen

Har jeg nogensinde henvist dig til følgende artikel?

http://www.clonemetal.dk…f=1&t=42096
Celtic Football Club "30 years ago today my mother and father met. I asked my dad how it came about, "Canny mind, but we humped Rangers 2-0." ~ random Celtic fan.
@Christian

Nej, jeg har ikke læst den før nu.

Artiklen er nu ganske fin, men der mangler pænt mange vigtige black metal skiver.
I det store hele en ret populistisk liste. Det er især alle de østeuropæiske bands, som helt er glemt/udeholdt.
Desuden er det lidt ærgeligt, at artiklen starter med 1994, men det er jo skribentens valg, som han siger.
Man burde imø starte helt tilbage med Venon, Sabbath og dernæst Bathory. Derefter kunne man langsomt gå videre til 2.g. BM.

For at nævne nogle imø mangler, så savner jeg:

Graveland
Noktunal Mortum
Drudk
Gehenna
In The Woods
Ved Buens Ende
Carpathian Forrest
Summoning
Nargoroth
Nagelfar
Manes

Alle ovenstående bands har udgivet mindst en super vigtig skive i black metallens historie.
Og jeg kan nok komme på betydeligt flere, hvis jeg lige sætter de små grå i gang.
Samtidig synes jeg også listen bærer præg af manglende progressiv black, men det er jo en smagssag.

Det var dog lærerigt fra 2002 og til 2007, hvor jeg har gevaldige huller i min BM-viden.
____________________________ [b]Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men. [/b]
Hmm, jeg har lidt svært ved at tage det alt for seriøst, når forfatteren skriver, at han har følgende hængepartier, og der samtidig mangler de bands, jeg listede op tidligere.

Hængepartier:
Manes - Under en Blodrød Måne
Borknagar - Borknagar
Enslaved - Vikinglir Veldi
Summoning
Graveland
Windir
Xasthur

Det er alle bands, der har bidraget utroligt meget til black metal genren. Jeg vil endda gå så langt at hævde, at Gravelands - Thousand Swords er en af mine absolut mest værdsatte skiver.

De første tre skiver er legendariske, Summonings Dol Guldur ligeså. graveland har lavet 2 super skriver, hvoraf Thousand er den bedste.
Windirs 1184 er ligeledes vigtig og Xasthur er vigtig i henhold til deres baggrund.



Edit: Der mangler også Samaels - eremony of Opposites som en nævner senere i tråden.
____________________________ [b]Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men. [/b]
Annonce