Nej, for seer og salgstal er udelukkende kvantitative parametre som kun har relevans for de som har en personlig interesse i disse, f.eks. i form af indtjening eller eksponering. Hører du kun Rihanna og Lady Gaga? De har gode salgstal.
Umiddelbart bliver en serie dog sat i bevægelse primært på baggrund af subjektive tilbagemeldinger, som siger at den er "god" ud fra visse parametre. At Curtis bare er et individ gør vel ikke hans holdning mindre værd? Alternativ bliver serier valgt på en forkastelig baggrund.
Du har ret i at en serie bliver sat i bevægelse af hvad målgruppen har af respons til serien. Det har jeg selv lige forklaret. Dog skal du stadig huske på at TV Serier primært bliver forlænget baseret på Viewer Ratings på ugentlig basis, og hvis de ratings er solide, så må det vel også betyde at de synes den er god. På den måde får man jo sin tilbagemelding via de ratings. Dvs man måler det bare via en bredere målgruppe, og mindre konstruktivt om hvad de kan lide ved serien, men det handler stadig om bottom line. Ergo synes de serien er god eller dårlig.
Det er som sagt kun målgruppen det handler om, og derfor var jeg som sagt stadig ikke enig i at man kunne vurdere om en serie som helhed er god vurderet på det grundlag.
Jeg har sagt det flere gange. Curtis mening er fin, han skal bare ikke gøre sin mening til facts. For netop det kan han på ingen måde underbygge. Det har jeg argumenteret for flere gange, men uden at du har modargumenteret det.
Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen. Man kan ikke ud fra enkelte subjektive vurderinger vurdere hvad der er gode, og dårlige serier. Simpelthen fordi at der ikke er dårlig, eller god smag. Der er kun forskellig smag.
Men for slutteligt at forklare dig at du ikke har ret i at Curtis ene, og alene kan vurdere om en serie er god.
Hvad tror du at Curtis ville få ud af at skrive et brev til Showtime, og sige at du skulle afslutte serien med det samme, og lukke produktionen ned på Californication? Begrundelsen ville selvfølgelig være at han personligt mener det er en dårlig serie vurderet ud fra hans egne argumenter.
Hvilket af følgende tror du er mest sandsynligt.
1: De griner hånligt af brevet, og tænker "sikke en tosse"
2: De aflyser den forestående snart færdigproducerede sæson fordi at man på baggrund af en persons subjektive vurderinger mener at man har en dårlig serie, som man bør skille sig af med.