Snak

Mere indhold efter annoncen
Hvad angår komedieserier er "Louie" favoritten herhjemme pt. Det er virkelig godt. Stilmæssigt kan det vel sammenlignes med "Curb..". Humoren er dog noget mere sort og grotesk. Det er samtidig et plus, at den tør spille på balancen mellem alvor og humor og ikke har travlt med at fylde op med falde på halen øjeblikke, hvert andet sekund. Indimellem er der lange, til tider smådeprimerende passager, som måske kræver lidt mere tålmodighed hos seeren, end ved en typisk sitcom. Komikken sidder dog ofte lige i skabet.

Ricky Gervais har også et par ret så fine cameos som Louies morbide læge.

Louie er en underlig serie i, at nogle scener samt CK´s standup rutiner er i absolut topklasse, men man kan alligevel blive godt deprimeret af at se en episode.
@Borger

Tak for at nævne "Louie" havde ikke hørt om den før.
Serien er virkelig god, jeg sluger det råt, det er virkelig sjovt og utrolig velskrevet, hvilket Faggot samtalen i afsnit to og flyvescenen i afsnit 5 er gode eksempler på:D

https://media.giphy.com/media/hrlkHUl2PQhtC/giphy-downsized-large.gif
No sweat.

Hans potrygende nabo i afsnit 8 er også helt fantastisk.

Sæson 2 er om muligt, endnu mere syret.

moderator
nevermind
Maradona was good, When he was off his meds // Messi was alright, 'Til the Tuesday night, He had to play the Reds. // // Oh Mac Allister, Oh Mac Allister // He's the best there's been, from the Argentine, Oh Mac Allister
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Hvad angår komedieserier er "Louie" favoritten herhjemme pt. Det er virkelig godt. Stilmæssigt kan det vel sammenlignes med "Curb..". Humoren er dog noget mere sort og grotesk. Det er samtidig et plus, at den tør spille på balancen mellem alvor og humor og ikke har travlt med at fylde op med falde på halen øjeblikke, hvert andet sekund. Indimellem er der lange, til tider smådeprimerende passager, som måske kræver lidt mere tålmodighed hos seeren, end ved en typisk sitcom. Komikken sidder dog ofte lige i skabet.

Ricky Gervais har også et par ret så fine cameos som Louies morbide læge.


Enig i at det er en fantastisk serie, der er intet som den i øjeblikket og jeg har fulgt den lige siden starten. Men jeg forstår slet ikke at folk hele tiden kalder det en komedie serie, bare fordi en fantastisk komiker har hovedrollen.

Jeg vil slet ikke kalde det en komedie. I bedste fald (i den dur) er det en tragi-komedie, hvis det giver mening. Der er dele af hvert afsnit hvor han laver stand-up (fordi han spiller "sig selv" dvs. en stand-up komiker) og det er taget direkte fra hans rigtige stand-up, så det er ret sjovt.
Resten af serien følger man bare hans lorte liv og jeg vil slet ikke sammenligne den med Curb, den er nærmere deprimerende, men netop på den tragi-komiske måde.

Et afsnit er omkring de 20 minutter, men i sæson 2 (nyeste sæson) lavede han et 1-times special hvor han tager til Afghanistan og underholder soldaterne ("Duckling"). Det er noget af det bedste TV jeg længe har set!
Resten af serien følger man bare hans lorte liv og jeg vil slet ikke sammenligne den med Curb, den er nærmere deprimerende, men netop på den tragi-komiske måde.

Formmæssigt er det jo beslægtet med Curb. Som sagt er jeg enig i, at humoren og stemningen er markant anderledes.

Jeg vil dog stadig kalde det en komedieserie, da genren vel sagtens kan gradbøjes. Alternativt "dramedy". En sitcom er det selvfølgelig ikke.
"Breaking Bad" havde jeg allerførst svært ved at se fidusen ved i løbet af de første to afsnit, men gav den alligevel chancen da tempoet virkede interessant og nu har jeg netop færdiggjort sæson fire. En helt igennem fantastisk serie, hvor publikum tages seriøst og der er nogle spændende vinkler man kan se serien ud fra.

"Burn Notice": MacGyver møder Jason Bourne. Så enkelt kan den serie måske beskrives, men den er meget mere end det, hvor humoren er dejlig underspillet. Og så har den Bruce Campbell med som side-kick til hovedpersonen. Fremragende serie.

"The Mentalist": Denne serie tilhører måske den mere let-benede krimigenre, men hovedpersonen Patrick Jane (genialt spillet af Simon Baker) bærer serien hele vejen.

"Lie To Me": En uhyre oplagt Tim Roth som ekspert i bedrag (en menneskelig løgndetaktor). Bestemt ikke uden humor og en meget velspillet serie inden for krimigenren.
West Ham United
Formmæssigt er det jo beslægtet med Curb. Som sagt er jeg enig i, at humoren og stemningen er markant anderledes.

Jeg vil dog stadig kalde det en komedieserie, da genren vel sagtens kan gradbøjes. Alternativt "dramedy". En sitcom er det selvfølgelig ikke.


Ah ja, formmæssigt er den bestemt.

Men måske er det bare mig. Som sagt ser jeg hele tiden folk kalde den en komedie serie, og ikke mindst fortælle hvordan de flækker af grin osv.

Jeg kan ikke rigtig se hvor de grin skulle komme fra (bortset fra stand-up delen).
Der er da masser af sjove episoder, udover stand-up delen. Der er dog lige så mange tankevækkende, rørende, og deprimerende øjeblikke. Ergo må dramedy være et fint kompromis.
Annonce