Hvad angår komedieserier er "Louie" favoritten herhjemme pt. Det er virkelig godt. Stilmæssigt kan det vel sammenlignes med "Curb..". Humoren er dog noget mere sort og grotesk. Det er samtidig et plus, at den tør spille på balancen mellem alvor og humor og ikke har travlt med at fylde op med falde på halen øjeblikke, hvert andet sekund. Indimellem er der lange, til tider smådeprimerende passager, som måske kræver lidt mere tålmodighed hos seeren, end ved en typisk sitcom. Komikken sidder dog ofte lige i skabet.
Ricky Gervais har også et par ret så fine cameos som Louies morbide læge.
Enig i at det er en fantastisk serie, der er intet som den i øjeblikket og jeg har fulgt den lige siden starten. Men jeg forstår slet ikke at folk hele tiden kalder det en komedie serie, bare fordi en fantastisk komiker har hovedrollen.
Jeg vil slet ikke kalde det en komedie. I bedste fald (i den dur) er det en tragi-komedie, hvis det giver mening. Der er dele af hvert afsnit hvor han laver stand-up (fordi han spiller "sig selv" dvs. en stand-up komiker) og det er taget direkte fra hans rigtige stand-up, så det er ret sjovt.
Resten af serien følger man bare hans lorte liv og jeg vil slet ikke sammenligne den med Curb, den er nærmere deprimerende, men netop på den tragi-komiske måde.
Et afsnit er omkring de 20 minutter, men i sæson 2 (nyeste sæson) lavede han et 1-times special hvor han tager til Afghanistan og underholder soldaterne ("Duckling"). Det er noget af det bedste TV jeg længe har set!