Mvh
Steen
http://www.whiteaway.com
Snak
ons 23. nov 2011
Hvorfor er alle så vilde med "The Wire"?
Jeg har kun set 3 afsnit, og der er jo slet ingen spænding.
Måske er rendyrkede cop-shows bare ikke mig.
Dexter og Breaking Bad derimod - det er spændende serier.
Jeg har kun set 3 afsnit, og der er jo slet ingen spænding.
Måske er rendyrkede cop-shows bare ikke mig.
Dexter og Breaking Bad derimod - det er spændende serier.
Brøndby IF-Frankfurt: 5-0
Karlsruhe-Brøndby IF: 0-5
Brøndby IF-fck: 5-0
agf-Brøndby IF: 0-7
Redigeretons 23. nov 2011
Først og fremmest er The WIre så langt fra "et rendyrket cop-show" som en tv-serie med betjente, ellers kan være.
Det er en samfundsskildring, blottet for de værste klicheer og antagelser om det gode, der kæmper mod det onde. I stedet er fokus rettet mod hvorledes samfundets institutioner og magtstrukturer påvirker det enkelte individ.
Men du er da velkommen til at mene at det er noget lårt.
Det er en samfundsskildring, blottet for de værste klicheer og antagelser om det gode, der kæmper mod det onde. I stedet er fokus rettet mod hvorledes samfundets institutioner og magtstrukturer påvirker det enkelte individ.
Men du er da velkommen til at mene at det er noget lårt.
ons 23. nov 2011
De første syv afsnit af the Wire bør ses, før man dømmer den. Den bliver spændende, men den bliver aldrig en spændingsserie. Det er et drama. Hvis du vil have nervepirrende spænding er Breaking Bad (eller 24!) et bedre bud (Dexter er efter min mening ikke spændende, kun forudsigelig, men det har jeg vist skrevet et par gange eller tre herinde...).
ons 23. nov 2011
Hvad synes folk om SOA 4 ?
Indtil videre har afsnittene været af varieret kvalitet, men de sidste 3 afsnit har virkelig lagt op til en god sæsonafslutning.
Som det ser ud nu, så virker sæson 5 ikke oplagt.
Indtil videre har afsnittene været af varieret kvalitet, men de sidste 3 afsnit har virkelig lagt op til en god sæsonafslutning.
Som det ser ud nu, så virker sæson 5 ikke oplagt.
Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et ...
ons 23. nov 2011
Borger Louis
Synes nu det virker som en klassisk cop-serie. Politimanden, der har problemer med ledelsen osv osv.
Nå men, jeg ser nogle flere afsnit. Lidt tidligt at dømme den.
Curtis
Ja, Dexter er nok blevet forudsigelig. Synes dog, at især de første par sæsoner var gode - specielt sæsonen, hvor hans bror dukker op.
Går snart i gang med Boardwalk Empire. Ser godt ud det jeg har læst om den.
Synes nu det virker som en klassisk cop-serie. Politimanden, der har problemer med ledelsen osv osv.
Nå men, jeg ser nogle flere afsnit. Lidt tidligt at dømme den.
Curtis
Ja, Dexter er nok blevet forudsigelig. Synes dog, at især de første par sæsoner var gode - specielt sæsonen, hvor hans bror dukker op.
Går snart i gang med Boardwalk Empire. Ser godt ud det jeg har læst om den.
Brøndby IF-Frankfurt: 5-0
Karlsruhe-Brøndby IF: 0-5
Brøndby IF-fck: 5-0
agf-Brøndby IF: 0-7
ons 23. nov 2011
Danos, The Wire udvikler sig også meget med sæsonerne. Og lige nu adskiller den sig jo allerede fra den klassiske cop-serie, idet man også følger narkomanerne og narkohandlerne (på flere forskellige niveauer).
@Razz
Jeg gemmer med vilje SOA4 til en maraton... Det lyder som om, det er en god idé. Uden at vide hvad du snakker om, så har de vist allerede fornyet den for to-tre sæsoner. Personligt er jeg bange for, de ikke tør "shake it up" på grund af det.
@Razz
Jeg gemmer med vilje SOA4 til en maraton... Det lyder som om, det er en god idé. Uden at vide hvad du snakker om, så har de vist allerede fornyet den for to-tre sæsoner. Personligt er jeg bange for, de ikke tør "shake it up" på grund af det.
Redigeretons 23. nov 2011
Overfladisk set er det da heller ikke forkert. Politidelen bruges dog som en platform til at tage fat på forskellige problematikker og afkroge af samfundet. Hver sæson har eksempelvis et undertema, men som serien forløber flettes de forskellige tematikker, handlingsudspil og personlige skæbner sammen i mere eller mindre grad.
Generelt set er det dog en serie, der kræver en smule koncentration og tålmodighed fra seeren. Den lefler ikke med en masse smart dramaturgi, underlægningsmusik og jeg skal komme efter dig. Til gengæld er autenciteten, skuespillet og spændingen(in my humble opinion), helt i top.
Men anyways, følg Curtis råd og se noget mere af skidtet.
Generelt set er det dog en serie, der kræver en smule koncentration og tålmodighed fra seeren. Den lefler ikke med en masse smart dramaturgi, underlægningsmusik og jeg skal komme efter dig. Til gengæld er autenciteten, skuespillet og spændingen(in my humble opinion), helt i top.
Men anyways, følg Curtis råd og se noget mere af skidtet.
tirs 29. nov 2011
Blev her til aften færdig med 4. sæson af Breaking Bad, virkelig en klasse serie og ser frem til at 5. sæson starter.
Hvis man ikke hat set serien er den helt klart et kig værd.
http://www.imdb.com/title/tt0903747/
Hvis man ikke hat set serien er den helt klart et kig værd.
http://www.imdb.com/title/tt0903747/