Der er så afgjort en fred der ville skulle vindes - i netop de områder, som russerne for øjeblikket har besat (ikke tilfældigt).
--
Selvfølgelig, hvis der skulle komme en offensiv, var Kherson det oplagte mål. Her møder russerne større modstand i lokalbefolkningen og området er strategisk mere sårbart (vest for Dnipro). Men at der kommer en offensiv nu, har lige så meget med signalværdien at gøre, intentionen om at holde Vestens opmærksom fast på konflikten osv. Det er jo heller ikke noget vestlige iagttagere lægger skjul på. Michael Kofman har f.eks. talt meget om det.
Er sikker på EU gerne vil lempe sanktioner specifikt omkring Nord stream 1 og vedligeholdelse tror bare ikke på det er grunden
Det er selvsagt heller ikke de sanktioner, jeg hentyder til.
--
Selvfølgelig, hvis der skulle komme en offensiv, var Kherson det oplagte mål. Her møder russerne større modstand i lokalbefolkningen og området er strategisk mere sårbart (vest for Dnipro). Men at der kommer en offensiv nu, har lige så meget med signalværdien at gøre, intentionen om at holde Vestens opmærksom fast på konflikten osv. Det er jo heller ikke noget vestlige iagttagere lægger skjul på. Michael Kofman har f.eks. talt meget om det.
Er sikker på EU gerne vil lempe sanktioner specifikt omkring Nord stream 1 og vedligeholdelse tror bare ikke på det er grunden
Det er selvsagt heller ikke de sanktioner, jeg hentyder til.