3) vise at Rusland er så militært svagt det ikke udgør en trussel for vesten og måske også få andre lande til at rykke mod vesten Aserbajan, Georgien Kazakstan, Belarus mfl.
Det her er så dumt skrevet.
Hvordan viser man at Ruslands militær er svagt?
Ved at NATO og flere lande i Verden sender lette våben, køretøjer, helikoptere, tunge våben, jord-til-luft missiler, kampvogne, droner, artilleri og dertilhørende ammunition til Ukraine?
Selv et såkaldt ‘neutralt’ land som Sverige har sendt våben?
Ved at flere lande træner de ukrainske soldater/officerer og/eller træner frivillige til kamp?
Eller ved at Vesten tillader at ‘fremmedkrigere’ herunder ex-soldater drager i ‘hellig’ krig i Ukraine?
Hvis Rusland og Kina havde gjort 20% af hvad NATO og andre samarbejdspartnere gør nu - da NATO var i Afghanistan, havde vi set et helt, helt, helt andet billede af krigen.
Selv uden hjælp fra Kina og Rusland gav Taliban NATO store problemer.
Hele fucking 37(!!!!) lande har sendt våben til Ukraine. Ikke 1 eller 2. Ikke 5. 37. Det er jo ikke normalt.
Så tilbage til mit spørgsmål - hvordan vil det her vise at Ruslands militær er svagt? De kæmper jo ikke mod Ukraine på slagmarken.