TUW
Jeg bliver simpelthen så træt af den skolegårdsretorik.
Der er da ingen, der har påstået, at vesten sidder på moralens højborg, men præcis som Rusland, Kina, Iran og alle andre, så har vi i vesten lov til selv at vælge vores allierede og vores interessesfærer.
Krigene i Irak og Afghanistan nævnes ofte herinde og jeg medgiver gerne at det ikke var kønt, men det har ikke noget med krigen i Ukraine at gøre. Sovjetunionen holdt hele Østeuropa besat i over 40 år, derfor har de fleste i Europa et anstrengt forhold til Rusland.
Når Rusland så angriber et Europæisk land, der ønsker at være en del af det europæiske/vestlige fællesskab, så gør regeringerne i vesten selvfølgelig hvad de kan, for at hjælpe. Ikke fordi vi sidder på moralens højborg, men fordi det giver god mening at hjælpe Ukraine mod et angribende Rusland.
Jeg er enig i, at vores moral byder os, at hjælpe Ukraine og så må du gerne kalde det dobbelt moral, at man i vesten ønsker at hjælpe et selvstændigt europæisk land mod Ruslands angreb.
Men USA og Danmark må gerne? Der er også noget som hedder dobbelt moral.
Jeg bliver simpelthen så træt af den skolegårdsretorik.
Faktum er at hvis vi vil ned af den vej så skal vi være konsistente, og også lægge sanktioner på især USA, og støtte de lande som de invaderer militært. Så skal vi i øvrigt også holde Danmark ude af yderligere ulovlige krige på løgnagtige grundlag - Her tænker jeg naturligvis på Irakkrigen.
Der er da ingen, der har påstået, at vesten sidder på moralens højborg, men præcis som Rusland, Kina, Iran og alle andre, så har vi i vesten lov til selv at vælge vores allierede og vores interessesfærer.
Krigene i Irak og Afghanistan nævnes ofte herinde og jeg medgiver gerne at det ikke var kønt, men det har ikke noget med krigen i Ukraine at gøre. Sovjetunionen holdt hele Østeuropa besat i over 40 år, derfor har de fleste i Europa et anstrengt forhold til Rusland.
Når Rusland så angriber et Europæisk land, der ønsker at være en del af det europæiske/vestlige fællesskab, så gør regeringerne i vesten selvfølgelig hvad de kan, for at hjælpe. Ikke fordi vi sidder på moralens højborg, men fordi det giver god mening at hjælpe Ukraine mod et angribende Rusland.
Jeg er enig i, at vores moral byder os, at hjælpe Ukraine og så må du gerne kalde det dobbelt moral, at man i vesten ønsker at hjælpe et selvstændigt europæisk land mod Ruslands angreb.