Pibe2
Grunden til at demokrati ikke har kunnet fungere i de nævnte lande, er jo desværre at al process er blevet modarbejdet af mørkemænd, krigsherrer og diktatorer. Jeg er sikker på at kvinderne i Afghanistan nød at kunne gå i skole og drengene nødt at blive undervist i andet end Koranen, men desværre ville de totalitære kræfter i Taliban dem noget andet. Men folket er jo ikke blevet spurgt.
Demokrati kan fungere alle steder, så længe der ikke er mænd med våben som modarbejder det. Kan godt være nogle lande ikke har tradition for det og har levet længe med undertrykkelse, men det kan ændres.
Igen må jeg bare understege, hvor er det folk flygter hen når der er problemer derhjemme? Rusland er ikke et attraktivt regime for andre end Putin og Oligarkerne.
Med al respekt Hausser, det er samme tankegang, som fik folk til at tro, at Kina ville blive et liberalt demokrati, hvis bare vi lukkede dem ind i WTO, at der i Irak, Syrien, Afghanistan, Libyen kunne skabes velfungerende stater, at "verdens største demokrati" (Indien) ville opføre sig loyalt overfor Vesten osv. Og Afrika? Hvor skal man nærmest begynde...
Grunden til at demokrati ikke har kunnet fungere i de nævnte lande, er jo desværre at al process er blevet modarbejdet af mørkemænd, krigsherrer og diktatorer. Jeg er sikker på at kvinderne i Afghanistan nød at kunne gå i skole og drengene nødt at blive undervist i andet end Koranen, men desværre ville de totalitære kræfter i Taliban dem noget andet. Men folket er jo ikke blevet spurgt.
Demokrati kan fungere alle steder, så længe der ikke er mænd med våben som modarbejder det. Kan godt være nogle lande ikke har tradition for det og har levet længe med undertrykkelse, men det kan ændres.
Igen må jeg bare understege, hvor er det folk flygter hen når der er problemer derhjemme? Rusland er ikke et attraktivt regime for andre end Putin og Oligarkerne.