Dansk fodbold får efter alt at dømme meget snart grønt lys til en genoptagelse af 3F Superligaen og 1. division.
Statminister Mette Frederiksen bekræfter på vej ind til forhandlinger med de andre partier onsdag aften, at Superligaen er på vej tilbage, hvis det står til hende.
Det bliver dog ikke med 'tilskuere og kolde fadøl', fastslår Frederiksen.
- Men vi har behov for, at Superligaen kommer i gang igen. Det er eksempel på en aktivitet, der er lidt mindre, men som har en stor og vigtig betydning for rigtig mange af os, siger statsminister Mette Frederiksen til Ritzau
Meldingen er uden tvivl sød musik i ørerne på Divisionsforeningen, der arbejder på en genoptagelse af de to bedste rækker fra senest 29. maj.
- Det er meget vigtigt, at vi kommer i gang der, for situationen er ved at være kritisk, sagde Divisionsforeningens direktør Claus Thomsen til bold.dk for nyligt.
Regeringen forhandler onsdag aften om en yderligere genåbning af samfundet, og her er professionel fodbold altså en del af diskussionen.
Divisionsforeningen offentliggjorde i weekenden en protokol for klubber og andre aktørerne, og det er sendt videre til regeringen og de andre relevante myndigheder.

Crystal Palace smidt ud af Europa League
Hattrick | Afsnit 156Crystal Palace er endegyldigt smidt ud af Europa League, og London-klubben skal i stedet spille Conference League. Bliv klogere på hvorfor, og om det betyder noget for Brøndby.
Læs mere

3F Superliga
Betinia Liga


































