EM -Officielt: Danmark er EM-værter i 2021
2020-05-07 20:05:37
Foto: Getty Images

Officielt: Danmark er EM-værter i 2021

Danmark og København skal også være værter for EM i 2021. Det oplyser DBU og Københavns Kommune torsdag aften.

Artiklen fortsætter efter annoncen
Annonce

Europamesterskaberne i fodbold kommer også til at blive spillet på dansk grund i 2021.

Det bekræfter DBU og Københavns Kommune i en pressemeddelelse torsdag aften.

- Det har været mit største ønske, at København til næste sommer kan være vært for både EM og Tour de France. Det ser nu ud til at lykkes.

-  Vi kan nu se frem til en fantastisk sportssommer i København næste år med masser af fest og fællesskab – som er det, vi trænger allermest til at kunne se frem til. Jeg vil gerne takke alle parter i forhandlingerne for at have været fleksible og for at have været med på, at vi skulle have de to sportsbegivenheder til at spille sammen, lyder det fra Københavns overborgmester Frank Jensen.

Meldingen kommer efter lange forhandlinger mellem DBU, Københavns Kommune og Tour de France-arrangøren ASO, hvor man skulle nå til enighed om afviklingen af både EM og Tour de France, når arrangementerne kigger forbi hovedstaden i 2021.

Dermed kan danskerne altså se frem til, at fire EM-kampe bliver spillet i København og kort efter afholdes tre Tour de France-etaper i Danmark.

DBU afventer fortsat den endelige godkendelse på, at man kan fortsætte som EM-værter. Det betragtes som en formalitet.

Podcast Cover

Crystal Palace smidt ud af Europa League

Hattrick | Afsnit 156

Crystal Palace er endegyldigt smidt ud af Europa League, og London-klubben skal i stedet spille Conference League. Bliv klogere på hvorfor, og om det betyder noget for Brøndby.

Læs mere
-15:02

Annonce

25 kommentarer

Se kommentarer
Annonce