2024-06-14 17:48:55

Pentz bliver Østrigs førstevalg ved EM

Brøndby-målmanden Patrick Pentz bliver Østrigs førstevalg ved sommerens EM-slutrunde. Det udtaler landstræner Ralf Rangnick.

Artiklen fortsætter efter annoncen
Annonce
Artiklen fortsætter efter indholdet

EM - 1. runde

FT

ØST

0 - 1

FRA

Patrick Pentz kan se frem til spilletid ved sommerens EM-slutrunde.

Brøndby-målmanden har i testkampene op til slutrunden delt spilletiden med Heinz Lindner, men sidstnævnte må vige pladsen. 

Det udtaler landstræner Ralf Rangnick.

Sidste sæsons succes i dansk fodbold har banet vejen for Pentz, forklarer landstræneren.

- Han er i rytme, har kamptræning og har haft en god sæson. Efter skaden til Alexander Schlager er han det oplagte førstevalg.

Artiklen fortsætter efter billedet

EM -Pentz bliver Østrigs førstevalg ved EM
Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

- Det taler til hans fordel, at han er en klog fyr, som tog et godt skifte til Brøndby. Uden det skifte havde han formentlig ikke stået på mandag (mod Frankrig, red.), udtaler Ralf Rangnick ifølge Kicker.

Pentz var i sidste sæson udlejet fra Leverkusen til Brøndby. Mandag offentliggjorde de blågule fra Vestegnen den populære målmand på en permanent aftale frem til sommeren 2028. 

Østrig indleder mandag aften EM-slutrunden med en gruppekamp mod Frankrig.

27-årige Patrick Pentz er i øjeblikket noteret for seks A-landskampe for Østrig. 

Artiklen fortsætter efter indholdet

EM - 1. runde

FT

ØST

0 - 1

FRA

Annonce

10 kommentarer

Se kommentarer
Annonce