Jeg får nogen gange følelsen af at VARS primære opgave er at tjekke for tilfældige hands i feltet.
Hov hov, lad os lige får rettet kritikken det rigtige sted, hvilket du nu ellers også var fint i gang med :) Husk at VAR gjorde alt de kunne i denne kamp. De bad begge gang Mikkel om at gå ud og kigge på sin dom, som de jo mente var forkert.
At han så holder fast har jeg fin nok respekt for, det jeg godt gad at vide er om han ikke fint må trække det gule kort tilbage? Som jeg forstår det så har de mulighed for at rette deres dom også selvom at det ikke er en VAR-ting de når frem til.
Eksempel. Spiller x har gult kort. Han saver en spiller midt over. Dommeren ser det ikke... VAR kalder ham ud (tjek for potentielt rødt). Dommeren ser det igen, men han synes stadig ikke det er til rødt, dog mener han det er gult = anden gule og dermed rødt.
I det tilfælde i går, kan han så ikke sige: Dette er ikke nok til straffe, men det er jo for fanden da ikke film.
Det er mere straffe end det er film i begge tilfælde.
Jeg er meget for at vi får færre straffe og vi får ryddet ud i film. Kontakt behøver ikke være = straffe, men for fanden VB spilleren rammer Simsirs ben i høj fart så han mister balancen, det er jo ikke dér vi skal til at give gult for film.
Derudover. Det størst problem er jo netop at der ikke er nogen der forklarer os fans hvad det er VAR skal og hvordan det virker.
Læst mest på dette site. Hvorfor tjekker VAR ikke den der?
Det gør de jo, med det hele, de vurderer bare ikke at det var en klar og åbenlys fejl. Få det nu kommunikeret mere tydeligt ud.