Snak

Mere indhold efter annoncen

Nadia Nadim stopper på landsholdet efter EM

man 23. jun 2025

Nadia Nadim bekræfter over for DR, at hun tager afsked med det danske kvindelandshold efter sommerens EM-slutrunde. 



Læs hele nyheden her
Nu har hun jo ikke været en del af landsholdet i flere år.

Kun en febrilsk landstræner der tager hende med på fortidens meritter, ændrede på det.
Vennetjeneste af landstræneren.

Hvorfor optage pladsen for en anden, måske et ungt talent der skal køres ind på landsholdet for fremtiden?

Og som brugeren over mig skriver, så har hun ikke væfet en del af holdet i nogle år nu, så det er underligt det træneren har gang i.
Hendes historik især udenfor banen burde gøre at DBU nægtede hende deltagelse.
Nu skal hun lige have den sidste opmærksomhed, hvor vi risikerer der kommer flere tåbelige udtalelser fra hende, som fjerner fokus fra det som det reelt handler om, nemlig spillet på banen.
Men landstræneren er jo ligeglad, han stopper jo sjovt nok også efter EM.
Det er ikke helt korrekt, det som I skriver...

Nadim har ganske vist ikke været meget inde over landsholdet, men mest fordi hun har haft nogle alvorlige skader...

Men landstræneren tog hende jo med som træningsspiller, under de forgangne Nations League kampe, og der må han jo have set en del..., desuden er hun sammen med Harder vores bedste spiller gennem tiderne, og havde hun ikke haft alle sine skader, havde hun som Harder bombet kasser ind...

Hendes topniveau er bedre end Harders, det er bare svært at finde, når man er skadet så tit..., men hun har faktisk været i en god opadgående kurve, både hvad angår form og spillet, over det seneste år..., og landstræneren må nok have set noget...

Desuden har vi ikke mange unge angribere lige pt. på øverste niveau..., som ikke lige er skadet pt.
Boldklubben Frem 1886 (Spillet og fast foelgende siden jeg var 4 i 1984).
Mere indhold efter annoncen
Annonce
@ beringer

Hendes evner på banen ændrer bare intet ved at hendes adfærd udenfor banen har været så kritisabel, at hun burde være udelukket.
Eksempelvis omkring VM i Qatar. Men alle de ting behøver jeg jo ikke gentage her. Dem kender de fleste i forvejen.
Fatter ikke hun udtages og Svava ikke gør - forståeligt den svensker er passe om lidt
Tak til Nadim for i det store hele at være en fin rolle model for det danske landshold, og hvad man som flygtninge kan opnå, med hårdt arbejde og talent, både som atlet og som studerende.

Ift Qatar ambassadør rollen, så ville jeg personligt ikke have gjort det, men det er lidt svagt, at blive ved med at bruge det som et argument imod hende.

Skulle man så også angribe Ronaldo, Bechham, Schmeichel og adskillige andre som var aktive for turneringen, for der ser jeg ikke samme modstand.
Hvil i fred til Palæstinas Pele, Suleiman Al-Obaid. FCN Sympatisør og superliga elsker.
Kæmpe stjerne og kæmpe gave til dk🇩🇰🇩🇰🇩🇰🇩🇰
Er absolut ikke enig i, at det er et svagt argument.
Og ja, man skulle da helt klart også have reageret helt anderledes kraftigt overfor de individer du omtaler.
Jeg er med på at man ikke gjorde det, hvilket er himmelråbende forkert. Men når du spørger så direkte, så får du da også holdningen til det.
Annonce