"Hvad med FCK?" Lavede han lige en Thorup? Haha!
Snak
Silkeborg fejlede: FCK havde også problemer
tors 24. jul 07:25
Kent Nielsen er træt af Silkeborgs resultat mod KA Akureyri, men kalder det for det sværeste i fodbold at nedbryde sådan et hold. FCK havde også problemer mod Drita, påpeger cheftræneren.
Læs hele nyheden her
tors 24. jul 07:35
Det gjorde han… det er sgu sjovt
“Whoever invented soccer should be worshipped as god.” – Hugo Sánchez
tors 24. jul 07:37
"og der var en anden stor klub, der også havde problemer tirsdag"
Vil det sige at S.I.F er en stor klub ? :)
Vil det sige at S.I.F er en stor klub ? :)
tors 24. jul 07:50
Ah rolig nu. At sammenligne med en Jess Thorup er vist lige til den god side alligevel. To komplet forskellige situationer.
KN bruger det jo her på at eksemplificere, at selv for et hold med markant højere individuel kvalitet, så er det svært at nedbryde en 5-4-1, der står tæt omkring eget felt.
At jeg så ikke forstår at SIF insisterer på at spille den igennem foran feltet og ikke udnytter siderne noget mere. Det er mig ubegribeligt. For ja - gu fa´n er det da svært at spille igennem. Særligt når det er så stationært.
KN bruger det jo her på at eksemplificere, at selv for et hold med markant højere individuel kvalitet, så er det svært at nedbryde en 5-4-1, der står tæt omkring eget felt.
At jeg så ikke forstår at SIF insisterer på at spille den igennem foran feltet og ikke udnytter siderne noget mere. Det er mig ubegribeligt. For ja - gu fa´n er det da svært at spille igennem. Særligt når det er så stationært.
tors 24. jul 08:17
At jeg så ikke forstår at SIF insisterer på at spille den igennem foran feltet og ikke udnytter siderne noget mere. Det er mig ubegribeligt. For ja - gu fa´n er det da svært at spille igennem. Særligt når det er så stationært.
Se lige det interview, som Kent Nielsen giver efterfølgende. Han forklarer netop, at det ikke lykkedes at spille den over siderne, og så et par forklaringer til, hvorfor det måske ikke er helt så oplagt at gøre det for netop SIF.
Interviewet på ~7 min er godt givet ud, hvor Kent N. får svaret godt på Dickohs udmærkede spørgsmål.
Følger mest FCM og dansk fodbold
tors 24. jul 08:42
Den eneste fejl er da i overskriften. Silkeborg har en returkamp og har altså ikke fejlet endnu.
tors 24. jul 08:43
Helt rigtigt at spillet over fløjene ikke lykkedes. "Normalt" formår SIF at sideskifte hurtigt, så der er en fri back på en af siderne. Dertil gik det alt for langsomt i går. Noget andet er så, at islændingene også fastholdt god bredde i deres bageste 5 mand, uanset hvor bolden var.
SIF savnede i den grad en mand, der kan sætte en modstander og skabe ubalance. Forhåbentlig hjælper det, når Bakiz vender tilbage.
Al Rajj er i hvert fald ikke klar til det endnu. Hans hoved kan slet ikke følge med, selv om han tydeligvis har nogle tekniske kvaliteter.
SIF savnede i den grad en mand, der kan sætte en modstander og skabe ubalance. Forhåbentlig hjælper det, når Bakiz vender tilbage.
Al Rajj er i hvert fald ikke klar til det endnu. Hans hoved kan slet ikke følge med, selv om han tydeligvis har nogle tekniske kvaliteter.
Redigerettors 24. jul 08:55
@Båtnakken: Den køber jeg delvist, og du har ret i, at det var et godt interview. Dejligt med interviewere, der vil snakke fodboldfagligt.
Jeg vil dog sige, særligt i første halvleg, der var der flere situationer, hvor Al-Hadj har bolden i sin venstre 10´er position, hvor Montano vil have en mand-mand-situation. Men den kom ALDRIG ud til ham - altså det ville være en simpel aflevering over 15 meter. Jeg er med på at JMG og Østrøm ikke sætter en mand af, men at man ikke forsøger med Montano. Eller om ikke andet sætter bolden derud, og så lader f.eks. Tonny Adamsen/Al Hadj indgå i et efterfølgende kombinationsspil på siden. Det er mig en gåde.
Jeg vil dog sige, særligt i første halvleg, der var der flere situationer, hvor Al-Hadj har bolden i sin venstre 10´er position, hvor Montano vil have en mand-mand-situation. Men den kom ALDRIG ud til ham - altså det ville være en simpel aflevering over 15 meter. Jeg er med på at JMG og Østrøm ikke sætter en mand af, men at man ikke forsøger med Montano. Eller om ikke andet sætter bolden derud, og så lader f.eks. Tonny Adamsen/Al Hadj indgå i et efterfølgende kombinationsspil på siden. Det er mig en gåde.