Snak

Mere indhold efter annoncen

Watzke-citater om Wirtz undrer: Hvorfor vil han styrke Bayern?

man 21. jul 16:53

Leverkusens direktør Fernando Carro har svaret igen på Hans-Joachim Watzkes ærgrelse over klubbens rekordsalg af Florian Wirtz til Liverpool, da Dortmund-bossen hellere havde set den tyske stjerne i Bayern.



Læs hele nyheden her
At Dortmunds bestyrelsesformand hellere havde set Wirtz skifte til Bayern end udlandet siger alt om den liga - tabermentalitet i samtlige klubber med undtagelse af Bayern.
Liverpool FC - siden 1997
Måske har man den holdning at de bedste tyske spillere skulle blive i Bundesligaen i stedet for at søge væk. Det er jo med til højne niveauet mod de andre ligaer.
Næstved, Brøndby, FC Bayern München (CL vinder 2020). \"Jeg kunne ikke falde til i Italien. Det var som at bo i et andet land.\"  - Ian Rush om sin tid i Juventus. https://youtu.be/eHNQjfId_yE?si=PrTsbUHqqHx742W6
Personligt tror jeg også at B. Dortmund kan se deres mangeårige position som den “sikre” 2’er i Bundesligaen truet af andre hold. De har gennem de sidste 10-20 år været gode til at lave gode salg som har sikret at de var attraktive for de tyske talenter. Men hvis klubber som Frankfurt, Stuttgart, Leverkusen m.m. hvert år kan sælge deres bedste spillere til udenlandske topklubber så er det måske ikke så interessant at skifte fra disse klubber til B. Dortmund. Dermed havde de nemmere ved at forblive 2’eren i Bundesligaen med mulighed for at vinde en ligatitel i ny og nå.
Liverpool og VB fan siden midt 80'erne. Bopæl v/Silkeborg men trofast VB fan. Sæsonkort til Nørreskoven - Række 12, plads 105
……. Dermed havde de nemmere ved at forblive 2’eren i Bundesligaen med mulighed for at vinde en ligatitel i ny og næ såfremt talenterne gik til Bayern Munchen. Så var det kun dem de skulle kæmpe med og dermed var de sikret top 4 hvert år.
Liverpool og VB fan siden midt 80'erne. Bopæl v/Silkeborg men trofast VB fan. Sæsonkort til Nørreskoven - Række 12, plads 105
Annonce