2026-06-24 10:34:42

Stig Inge Bjørnebye lander topjob i Rangers

Stig Inge Bjørnebye er blevet ansat som Performance Director i Rangers, hvor han siden december har fungeret som konsulent. 

Artiklen fortsætter efter annoncen
Annonce

Efter afskeden med AGF nåede Stig Inge Bjørnebye at gå uden job i et års tid, inden han i december blev ansat som fodboldkonsulent i Rangers. 

Her har den 56-årige nordmand tilsyneladende efterladt et positivt indtryk. 

I hvert fald oplyser den skotske klub på sin hjemmeside, at Stig Inge Bjørnebye er blevet ansat som Performance Director. 

I den forbindelse får han ansvaret for for klubbens præstations-, medicinske- og analyseafdelinger.  

Desuden får han også et strategisk ansvar for akademiet og bliver en del af den ledelsesgruppe, der står for alle transferaktiviteter, lyder det. 

Artiklen fortsætter efter billedet

Premiership -Stig Inge Bjørnebye lander topjob i Rangers
Foto: Ernst Van Norde/Ritzau Scanpix

Selv glæder han sig over sin nye stilling i den skotske storklub.

- Rangers er en klub med enorme forventninger, og det er en af grundene til, at jeg er begejstret for at tage denne rolle permanent. 

- Vores ansvar er nu at give fodboldafdelingerne og spillerne alt det, de har brug for, for at vinde – samtidig med at vi skaber en tydelig vej for den næste generation af Rangers-spillere, siger han. 

Stig Inge Bjørnebye var fra 2021 til 2025 sportsdirektør i AGF.  

Annonce

Del dine tanker...

Vi vil gerne høre din mening! Del dine synspunkter med os og de andre bold-læsere og bliv en del af debatten.

Start debatten
Annonce