Efter afskeden med AGF nåede Stig Inge Bjørnebye at gå uden job i et års tid, inden han i december blev ansat som fodboldkonsulent i Rangers.
Her har den 56-årige nordmand tilsyneladende efterladt et positivt indtryk.
I hvert fald oplyser den skotske klub på sin hjemmeside, at Stig Inge Bjørnebye er blevet ansat som Performance Director.
I den forbindelse får han ansvaret for for klubbens præstations-, medicinske- og analyseafdelinger.
Desuden får han også et strategisk ansvar for akademiet og bliver en del af den ledelsesgruppe, der står for alle transferaktiviteter, lyder det.
Artiklen fortsætter efter billedet

Selv glæder han sig over sin nye stilling i den skotske storklub.
- Rangers er en klub med enorme forventninger, og det er en af grundene til, at jeg er begejstret for at tage denne rolle permanent.
- Vores ansvar er nu at give fodboldafdelingerne og spillerne alt det, de har brug for, for at vinde – samtidig med at vi skaber en tydelig vej for den næste generation af Rangers-spillere, siger han.
Stig Inge Bjørnebye var fra 2021 til 2025 sportsdirektør i AGF.

Rangers
Premiership

































