2026-06-28 01:20:39

Skotland er ude af VM

Skotland kan nu ikke længere nå at slutte blandt de bedste treere og er dermed ude af sommerens VM-slutrunde. 

Artiklen fortsætter efter annoncen
Annonce

Danmarks banemænd er færdige ved VM. 

Skotland spillede natten til torsdag dansk tid sin sidste gruppekamp mod Brasilien, hvor det blev til et 0-3-nederlag. 

Siden har mandskabet været i venteposition, men nu står det klart, at man ikke længere kan nå at slutte blandt de bedste treere. 

Kroatiens 2-1-sejr over Ghana bankede således det sidste søm i kisten og beseglede skotternes skæbne. 

Scott McTominay og co. scorede blot et enkelt mål i løbet af de tre gruppekampe. 

Artiklen fortsætter efter billedet

FIFA VM -Skotland er ude af VM
Foto: Megan Briggs/AFP/Ritzau Scanpix

Det blev til en 1-0-sejr over Haiti, mens kampene mod Marokko og Brasilien blev tabt med henholdsvis 0-1 og 0-3. 

Skotland har nu spillet ni VM-slutrunder og fire EM-slutrunder uden at have klaret sig videre fra gruppespillet, skriver BBC.

Briterne sikrede sig adgangsbilletten til USA, Mexico og Canada, da de i november vandt 4-2 over Danmark efter et hæsblæsende drama.

Podcast Cover

Make VM Great Again: Reportage fra Karrusellen & Live fra Miami!

Drømmeklubben | Afsnit 5

Anders og Victor har været på natligt besøg på Karrusellen til en solid omgang hatewatch af Sverige - side om side med en stor flok skønne Japanere.

Læs mere
-34:53

Annonce

1 kommentar

Se kommentarer
Annonce