St. Pauli opruster med en dansk stopper.
Hamborg-klubben har fredag aften offentliggjort tilgangen af danske Marcus Mathisen, der senest har tørnet ud for Magdeburg.
Det oplyses ikke, hvor lang en aftale der er tale om.
St. Pauli-sportsdirektør Andreas Bornemann er meget tilfreds med tilgangen af den danske forsvarsspiller.
- Vi ledte efter en erfaren midterforsvarer, der allerede kender 2. Bundesliga og derfor ikke behøver en lang tilpasningsperiode.
- Marcus passer perfekt til denne profil og kan give stabilitet til vores bagkæde både defensivt og med bolden.
Artiklen fortsætter efter billedet

- Vi havde en rigtig god dialog, og vi er glade for, at vi var i stand til at overbevise ham om vores vision og projekt, siger Bornemann.
30-årige Mathisen har kontraktudløb med Magdeburg ved månedens udgang. Han skifter således på en fri transfer.
Han bliver den tiende dansker, der skal tørne ud St. Pauli. De øvrige ni er Morten-Fibak Jensen, Benno Larsen, Johnny Petersen, Heino Hansen, Søren Skov, Niels Tune-Hansen, Jacob Rasmussen, Simon Makienok og Andreas Albers.
Danskeren nåede 66 kampe i den tyske klub. Han har en fortid i FC Københavns ungdomsafdeling.
Traditionsklubben St. Pauli endte i sidste sæson sidst i den tyske Bundesliga. Dermed venter 2. Bundesliga efter sommerferien.
Tilbage i maj satte Marcus Mathisen ord på tankerne om fremtiden. Her åbnede han en dør på klem for Danmark, men det bliver altså ikke i denne omgang.

St. Pauli
Magdeburg
2. Bundesliga
































