2026-06-28 14:28:00

Efter VM-exit: Sydkoreas præsident sviner landstræner

Sydkorea er ude af VM, og det er ikke faldet i god jord hos landets præsident, Lee Jae Myung, som nu er ude og revse landstræner Hong Myung-bo.

Artiklen fortsætter efter annoncen
Annonce

Sydkorea er færdig ved VM.

Det blev en realitet natten til søndag dansk tid, da det ikke lykkedes at snige sig videre til 1/16-finalerne blandt de bedste treere.

En stor skuffelse, som landets præsident nu har været ude at reagere på.

Og præsident Lee Jae Myung lægger bestemt ikke fingrene imellem, da han i stedet har valgt at kritisere landstræner Hong Myung-bo efter VM-exittet.

- Når loyalitet og intern splittelse vægtes højere end kompetence, og inkompetente mennesker udnævnes til lederposter, er udfaldet næsten uundgåeligt.

Artiklen fortsætter efter billedet

FIFA VM -Efter VM-exit: Sydkoreas præsident sviner landstræner
Foto: Jung Yeon-Je/AFP/Ritzau Scanpix

- Jeg vil give offentligheden mine dybeste undskyldninger for den store skuffelse, som dette uacceptable resultat har forårsaget.

- Vi vil hurtigt reformere sportsadministrationen for at sikre, at noget lignende ikke sker igen, skriver Lee Jae Myung på X ifølge The Guardian.

Sydkorea kom ellers godt fra start ved VM, da man indledte med at slå Tjekkiet med 2-1.

Siden tabte man dog først til Mexico og siden til Sydafrika, og derfor er VM nu slut for Sydkoreas vedkommende.

Podcast Cover

Make VM Great Again: Reportage fra Karrusellen & Live fra Miami!

Drømmeklubben | Afsnit 5

Anders og Victor har været på natligt besøg på Karrusellen til en solid omgang hatewatch af Sverige - side om side med en stor flok skønne Japanere.

Læs mere
-34:53

Annonce

5 kommentarer

Se kommentarer
Annonce