Sydkorea er færdig ved VM.
Det blev en realitet natten til søndag dansk tid, da det ikke lykkedes at snige sig videre til 1/16-finalerne blandt de bedste treere.
En stor skuffelse, som landets præsident nu har været ude at reagere på.
Og præsident Lee Jae Myung lægger bestemt ikke fingrene imellem, da han i stedet har valgt at kritisere landstræner Hong Myung-bo efter VM-exittet.
- Når loyalitet og intern splittelse vægtes højere end kompetence, og inkompetente mennesker udnævnes til lederposter, er udfaldet næsten uundgåeligt.
Artiklen fortsætter efter billedet

- Jeg vil give offentligheden mine dybeste undskyldninger for den store skuffelse, som dette uacceptable resultat har forårsaget.
- Vi vil hurtigt reformere sportsadministrationen for at sikre, at noget lignende ikke sker igen, skriver Lee Jae Myung på X ifølge The Guardian.
Sydkorea kom ellers godt fra start ved VM, da man indledte med at slå Tjekkiet med 2-1.
Siden tabte man dog først til Mexico og siden til Sydafrika, og derfor er VM nu slut for Sydkoreas vedkommende.

Make VM Great Again: Reportage fra Karrusellen & Live fra Miami!
Drømmeklubben | Afsnit 5Anders og Victor har været på natligt besøg på Karrusellen til en solid omgang hatewatch af Sverige - side om side med en stor flok skønne Japanere.
Læs mere
FIFA VM
Sydkorea






























